ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 دي 1400     |     کد : 197697

ظهور "سایبرمن" واقعی برای کمک به مردم!

شاید شما هم انتظار داشته باشید که سایبرمن‌ها مثل برخی از سرسخت‌ترین دشمنان "دکتر هو"، انسان‌ها را تبدیل به یک ارتش اندرویدی کنند نه اینکه در خانه‌ها و بیمارستان‌ها به افراد کمک کنند.

شاید شما هم انتظار داشته باشید که سایبرمن‌ها مثل برخی از سرسخت‌ترین دشمنان "دکتر هو"، انسان‌ها را تبدیل به یک ارتش اندرویدی کنند نه اینکه در خانه‌ها و بیمارستان‌ها به افراد کمک کنند. اما ربات جدیدی که به زودی رونمایی خواهد شد نظر شما را تغییر می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، خوشبختانه این ربات‌های مهربان تنها ظاهری شبیه به شخصیت‌های منفی تلوزیونی دارند و برای جبران کمبودها در بخش‌هایی که از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برند ساخته شده‌اند.

این اختراع پیشرفته که Beomni ۱.۰ نام دارد قرار است برای اولین بار در نمایشگاه ۲۰۲۲ CES در لاس‌وگاس در معرض دید عموم قرار بگیرد.

این ربات با ظرافت خود قادر به گرفتن مقادیر کم نمک است و همچنین می‌تواند تا ۳۰ کیلوگرم بار را بلند کند. هوش مصنوعی مغز آن در نهایت یاد خواهد گرفت که چگونه وظایف خود را به طور مستقل انجام دهد.

Beomni در یک آسایشگاه در کلرادو آزمایش شده است و در آنجا بیش از سه روز به اندازه‌گیری درجه حرارت بدن افراد و مشاهده دهان آنها به وسیله آبسلانگ پرداخته است. او حتی برای شاد کردن بیماران با آنها رقصیده است.

این ربات دست‌هایی دارد که به آن امکان انجام فعالیت‌های مختلف از باز کردن درب بطری تا تزریق با سوزن را می‌دهد.

این ربات که روی چهار چرخ قرار گرفته است به قدری قوی است که می‌تواند روی شن، گِل و برف حرکت کند. سازندگان آن از شرکت "Beyond Imagination" باور دارند که Beomni قادر به کار کردن در انبارها، چیدن میوه، و انجام‌ کارهای خطرناکی مثل تعمیرات برقی نیز هست.

ظهور "سایبرمن" واقعی برای کمک به مردم!

این اختراع حاصل فکر دکتر "هری کلور"(Harry Kloor) دانشمند آمریکایی است. او که با نقص پا به دنیا آمد می‌دانست که باید تمام زندگی‌اش از "بریس پا" استفاده کند و به عنوان یک پسر جوان رویای زندگی در یک بدن رباتیک را در سر می‌پروراند.

او بعدها با غلبه بر مشکلات جسمی‌اش به یک متخصص هنرهای رزمی تبدیل شد.

او می‌گوید: ساخت ربات‌هایی که می‌توانند کارهای مفید انجام دهند از زمانی که هفت سال داشته تبدیل به "ماموریت زندگی‌اش" شده است. دکتر کلور که به ناسا نیز مشاوره داده است به دیلی‌میل گفت: این مفهوم که هوش مصنوعی قرار است جهان را بگیرد و به مردم حمله کند کمی احمقانه است.

او همچنین ادعا کرد که ابداع او می‌توانست در دوران همه‌گیری مفید باشد.

در طول بحران کووید، جهان فاقد کادر پزشکی کافی بود. اگر ربات‌های من در سراسر جهان توزیع می‌شدند می‌توانستیم صدها هزار جان دیگر را نجات دهیم زیرا بدون خطر عفونت و ابتلا، پزشکان و پرستاران می‌توانستند از این ربات‌ها برای درمان بیماران استفاده کنند.

انتظار می‌رود ربات Beomni تا چند سال آینده وارد بازار شود. قیمت کنونی آن حدود ۱۱۰ هزار پوند است اما زمانی که این ربات به تولید انبوه برسد قیمت آن به ۵۰ هزار پوند کاهش خواهد یافت.

امید می‌رود که این ربات بتواند در اکتشافات فضایی آینده و انجام آزمایش‌هایی در ریزگرانش مفید باشد در حالی که محققان در امنیت از زمین آن را هدایت می‌کنند.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 15 دي 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode