ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 7 دي 1400     |     کد : 197624

تزریق دز سوم چقدر به مقاومت بدن کمک می کند؟

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «تزریق دز سوم چقدر به مقاومت بدن کمک می کند؟»، یادآور شد: هرچقدر پوشش واکسیناسیون بیشتر شود، میزان ایمنی جامعه در برابر جهش های آینده ویروس بالا می رود.

ایسنا/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «تزریق دز سوم چقدر به مقاومت بدن کمک می کند؟»، یادآور شد: هرچقدر پوشش واکسیناسیون بیشتر شود، میزان ایمنی جامعه در برابر جهش های آینده ویروس بالا می رود.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به سویه امیکرون در استان گیلان شناسایی نشده است، اظهار کرد: با توجه به دیده شدن سویه امیکرون در برخی از استان ها به ویژه چند استان همجوار گیلان، بروز و شیوع این ویروس در گیلان دور از انتظار نیست.

وی قدرت سرایت امیکرون را بسیار بیشتر از سایر سویه ها از جمله دلتا دانست و افزود: مردم در کنار واکسیناسیون حتما دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند و حفاظت فردی را جدی بگیرند و فاصله فیزیکی و اجتماعی داشته باشند و از حضور در دورهمی ها خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه پرهیز از عادی انگاری کرونا در قطع زنجیره انتقال ویروس مفید و موثر است، تصریح کرد: همچنین تزریق دز سوم واکسن برای افزایش ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار است.

مهرابیان در پاسخ به این سوال که «تزریق دز سوم چقدر به مقاومت بدن کمک می کند؟»، یادآور شد: هرچقدر پوشش واکسیناسیون بیشتر شود، میزان ایمنی جامعه در برابر جهش های آینده ویروس بالا می رود.

وی با بیان اینکه تزریق دز سوم بیش از ۸۰ درصد از ابتلا به امیکرون جلوگیری می کند، گفت: با تزریق دز سوم هم خود و هم اطرافیان را مصون می کنیم؛ همچنین در صورت ابتلا به کرونا شدت بیماری به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد و مدت زمان بستری نیز کم می شود.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از واکسینه شدن بیش از ۲۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد واجد شرایط در نوبت سوم خبر داد و خاطرنشان کرد: آمادگی تزریق دز سوم برای همه افراد بالای ۱۸ سال در گیلان وجود دارد. همچنین افراد باقی مانده برای تزریق دزهای اول و دوم اقدام کنند.

وی با اشاره به بستری ۳۷ بیمار جدید کرونایی در گیلان طی روز گذشته، عنوان کرد: هم اکنون ۱۶۱ بیمار کرونایی بستری داریم که ۳۵ نفر بدحال هستند.


نوشته شده در   سه شنبه 7 دي 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode