ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 آذر 1400     |     کد : 197449

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

جایزه ادبی استاد عابد در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جایزه ادبی استاد عابد ویژه اشعار آیینی در تبریز خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جایزه ادبی استاد عابد ویژه اشعار آیینی در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدقاسم ناظمی در آئین گرامیداشت پانزدهمین سالگرد درگذشت استاد محمد عابد گفت: در راستای معرفی و تبیین جایگاه برجسته شعر و ادب آئینی در عرصه کشوری و نکوداشت نام و یاد شاعر شهیر و جواهرکلام اهل بیت عصمت و طهارت (ه)، جایزه ادبی استاد عابد به آفرینشگران اشعار گرانسنگ آئینی اعطا خواهد شد.

وی، ارج نهادن و تجلیل از خالقان آثار ارزشمند بدیع و پیشرو آئینی و شعر مدح و مرثیه در راستای تقویت و ترویج شعر آئینی و حمایت از تولید آثار فاخر در این حوزه را از اهم اهداف جایزه ادبی استاد عابد عنوان کرد.

ناظمی، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و ادبی استاد عابد گفت: استاد محمد عابد از شاعرانی هستند که در جریان ادبی ایران و علی الخصوص جریان شعر آئینی تاثیرگذار بوده‌اند.

وی افزود: بخش اعظم اشعار استاد عابد در حوزه مدح و مرثیه اهل بیت (ع) بوده و از ویژگی‌های شاخص شعری ایشان سرودن شعر فاخر آئینی است.

ناظمی گفت: استاد عابد با درآمیختن شعر فاخر با شعر آئینی سبک و مکتب جدیدی دراین حوزه به وجود آورده است و با مطالعه اشعار ایشان گوهرهای گرانمایه و ارزشهای ذاتی شعر وی محسوس و مشهود می‌شود.

وی شخصیت و منش استاد عابد را مثال زدنی دانست و گفت: وی در حوزه شاگردپروری و فرصت دادن به جوانان متبحر بود و امیدواریم با برگزاری جایزه ادبی استاد عابد فرصت‌های بیشتر و بهتری برای جوانان و فعالان شعر آئینی فراهم شود و جریان شعر رثایی رویکرد علمی تری داشته باشد.

در آئین گرامیداشت پانزدهمین سالگرد ارتحال استاد عابد از خانواده این استاد شهیر و خانواده زنده یادان حاج فیروز زیرک کار، حاج بیوک آسایش جاوید، حاج محسن عسکری، استاد شکیب، استاد حزین، استاد طاهری خسروشاهی، استاد صدیق، استاد حاجی بلند، استاد خوندل و استاد شب خیز تجلیل شد.


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 16 آذر 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode