ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 آذر 1400     |     کد : 197341

حجت‌الاسلام قمی مطرح کرد؛

دغدغه سازمان تبلیغات گفتمان‌سازی نظام جامع اندیشه اسلامی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طرح نظام جامع اندیشه اسلامی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طرح نظام جامع اندیشه اسلامی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست شورای سیاستگذاری ستاد راهبری نظام جامع اندیشه اسلامی که در دفتر آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، بر اهمیت توجه به غنای دانش و نظام‌مندسازی‌ها اندیشه‌ها، تاکید کرد.

وی گفتمان سازی، تعمیم و عمومیت بخشی این اندیشه را از وظایف این سازمان دانست و اظهار کرد: نیاز است تا چشم‌انداز واضح و دورنمای مشخصی ناظر به الزامات طرح، ترسیم و نقاط تمرکز و مهم طرح که ناظر به باز کردن گره‌ها است برجسته‌تر دیده شود.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در مقام برنامه و عملیاتی سازی طرح در گستره جامعه می‌تواند ایفای نفش کند، تأکید کرد: ساخت بنیادهای فکری طلاب از مهم‌ترین اهدافی است که باید برنامه‌های متقنی برای آن لحاظ کرد؛ چرا که در برخی از موارد طلاب جوان با دغدغه‌های عدالت خواهی، تقریرهای متفاوتی را مورد توجه قرار داده‌اند، بنابراین باید اندیشه دقیق عدالت محوری و مبانی آن شفاف و تبیین شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: نیاز است تا ایجاد شور و انگیزه دغدغه‌مندی در طلاب و اساتید برای گنجاندن این طرح به‌عنوان مواد درسی دنبال شود.

وی گفت: نیاز است پشتیبانی پژوهشی از ظرفیت طلاب انجام شده در مواجهه با قرائت‌های مختلف اندیشه محوری مشخص و ناظر به آن سطوح و دایره دانشی تکمیل و تبیین شود.

حجت‌الاسلام قمی قرآن محوری و توجه به ظرفیت‌های حدیثی را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: در برخی از موارد رویکردها و رویه‌ها در اندیشه اسلامی متفاوت بیان می‌شود که باید به آن توجه داشت. برخی از اندیشه‌ها نسبت به برخی دیگر در محجوریت تبیینی قرار دارند که باید نسبت به این موضوع هم اهتمام داشت.


نوشته شده در   چهارشنبه 3 آذر 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode