ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 30 آبان 1400     |     کد : 197315

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مطرح کرد

آذربایجان شرقی نیازمند گسترش کارهای خیر فرهنگی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: نیازمند گسترش کارهای خیر فرهنگی در استان هستیم.

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: نیازمند گسترش کارهای خیر فرهنگی در استان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در میزگرد تلویزیونی تهیه مستند شش قسمتی "ذخیره آخرت" با حضور چند تن از خیران استان، اظهار کرد: بحث خیر و خیرخواهی نیازمند مشارکت همگانی بوده و سازمان اوقاف نیز وظیفه میراث داری از یادگاری‌های گذشتگان را دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در راستای میراث داری بهتر از دارایی‌های گذشتگان و استفاده از آن‌ها در مسیر نیات واقفان و رفع نیاز مستمندان، ما نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف در مجموعه مدیریت شهری هستیم.

وی ادامه داد: مواردی چون رفع مشکل کارتن خوابی، کمک به ازدواج، تهیه جهیزیه زوج‌های نیازمند و ... با ورود ارگان‌های مختلف و به خصوص کمک خیران انجام می‌گیرد. مثلا در جریان زلزله هرمزگان نیز مشاهده کردیم نخستین مجموعه‌ای که به کمک زلزله زدگان این منطقه آمد، موکب‌های امام حسین (ع) بودند.

حسینی با تاکید بر لزوم نگاه جامع به بحث خیرخواهی، گفت: مجموعه موسسات خیریه‌ بسیاری در سطح شهر تبریز و آذربایجان شرقی وجود دارند که در عرصه‌های ‌مختلف فعالیت می‌کنند به همین دلیل استان ما در بحث خیرخواهی زبان زد کل کشور است.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز از بحث خیرخواهی در استان، افزود: بخشش بخشی از مال افراد کار بسیار سختی است از این رو حتی اگر برخی اشخاص آمادگی بذل جان و مال را ندارند حداقل می‌توان زمینه ساز کارهای خیر باشند.

وی با اشاره به وجود موقوفات بسیاری در سطح استان، گفت: با توجه به این‌که خیرین مدرسه ساز در مجموعه آموزش و پرورش به یک فرهنگ تبدیل شده است، ما اعلام آمادگی می‌کنیم که زمین وقفی جهت ساخت مدارس و حتی پانسیون در سطح استان و روستاهای محروم اختصاص می‌دهیم.

آذربایجان شرقی نیازمند گسترش کارهای خیر فرهنگی

خیری که سرپرستی ۱۲۷ خانواده را برعهده دارد

در ادامه حسین افتخاری خیر نیک اندیش استان که بیشتر در حوزه‌ی ورزش فعالیت داشته و سرپرستی ۱۲۷ خانواده را نیز برعهده دارد، اظهار کرد: از مسئولان خواهشمندیم تا از ورزشکاران حمایت کنند. من آنچه در توان دارم سعی می‌کنم تا جهت حمایت از ورزشکاران استان به خصوص در زمان اعزام به خارج از کشور کمک کنم اما این کار نیازمند کمک مسئولان است.

وی افزود: متاسفانه طی سال گذشته موضوع حمایت از تیم‌های استان به حاشیه رفته و اکنون حتی خبری از تیم والیبال تبریز نیست. تیم‌های فوتبال تبریز نیز در وضعیت چندان خوبی قرار ندارند.

وی با اشاره به این‌که زمانی تکواندوکاران استان جزو ملی پوشان کشور بودند، افزود: ما افتخار داریم که تبریز شهر اولین‌ها و شهری بدون گدا است ولی متاسفانه به تازگی شاهد افزایش تکدی گری در این شهر هستیم.

این خیر نیک اندیش ادامه داد: جا دارد کارخانه داران و افراد دارای تمکن مالی استان به میدان بیایند و آنموقع است که می‌توان عنوان شهر بدون گدا بودن تبریز را حفظ کرد.

وی گفت: بنده علاوه بر سرپرستی ۱۲۷ خانواده، در دوران کرونا ۱۵ هزار بسته غذای گرم  و۱۲ هزار جعبه شامل ۱۳ قلم مایحتاج بهداشتی غذایی را تحویل نیازمندان عزیز استان دادم.

آذربایجان شرقی نیازمند گسترش کارهای خیر فرهنگی

در ادامه انور زرین قلم، مادر شهید عبدالمجید شریف زاده و جانباز سردار شریف زاده که خود در حوزه خیر و خیرخواهی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: زنانی در سطح استان ما وجود دارند که علی‌رغم دارا بودن توان مالی اما کسی نیست که آن‌ها را به گشت و گذار و تفریح ببرد.

وی افزود: ما در این راستا پیشقدم شده‌ایم و بانوان عزیز استان را در قالب اردو به شهرهایی چون مشهد، قم، کربلا و حتی مکه می‌بریم؛ هم‌چنین یک روز در هفته نیز به شکل مرتب این بانوان را جهت حفظ سلامتی به استخر می‌بریم.

کمک به ازدواج افراد جوان و سن بالا

وی ادامه داد: در بحث کمک به ازدواج افراد جوان و سن بالا و تهیه مسکن نیز با کمک‌های مردمی ورود کرده‌ایم. مثلا یکی از خانواده‌ها دارای شش فرزند دختر بود که ما در زمان ازدواج هر یک از دختران، مقدمات را فراهم کرده و جهیزیه‌ لازم را تقدیم این دختران کردیم. این خانواده دارای یک فرزند پسر نیز بود که وام تحصیلی جهت ادامه تحصیل به این پسر ارائه دادیم.

این مادر شهید خاطرنشان کرد: هر کاری که از دستمان برمی‌آید جهت کمک به نیازمندان انجام می‌دهیم و اگر خداوند متعال توفیق دهد، تا پایان عمر در این کار ثابت قدم خواهیم بود.

آذربایجان شرقی نیازمند گسترش کارهای خیر فرهنگی

اکبر بلوغی دیگر خیر بزرگوار استان که متولد سال ۱۳۱۱ از شهرستان مراغه است در ادامه این جلسه گفت: در مراغه یک هتل آپارتمان پنج ستاره با متراژ ۲۳۰۰ مترمربع جهت اقامت سالمندان احداث کردم که در نوع خود یک سرای نمونه سالمندان در کشور است. 

وی با اشاره به کمک به تهیه جهیزیه زوج‌های جوان در طول سال‌های گذشته، افزود: هر ساله در روزهای تاسوعا و عاشورا در مسجد قاضی مراغه به ۲۰۰۰ نفر و در ماه رمضان نیز با کمک کمیته امداد امام (ره) برای ۵۰۰ نفر افطاری تقدیم می‌کنیم.

احداث سرایی برای گذران اوقاف سالمندان بازنشسته

این خیر نیک اندیش مراغه‌ای با اشاره به کمک به خانواده‌های نیازمند، اظهار کرد: سعی می‌کنم اگر خداوند متعال توفیق بدهد، سرای دیگری جهت اقامت سالمندان و به خصوص بازنشستگانی که در روزهای گرم و سرد سال کنار خیابان و پارک‌ها می‌نشینند، احداث کنم و هر روز این افراد با سرویس به سرای احداثی انتقال و استراحت کنند و سپس هنگام عصر تحویل خانواده‌هایشان شوند. 

وی هم‌چنین در ادامه از وقف پنج باب مغازه در مراغه خبر داد.

آذربایجان شرقی نیازمند گسترش کارهای خیر فرهنگی

دکتر احمدزاده دیگر خیران نیک اندیش استان که دارالایتامی را در تبریز احداث کرده است نیز در ادامه گفت: این دارالایتام با کمک و حمایت همه جانبه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ساخته شده است.

وی با بیان این‌که زمین این مکان را اداره کل اوقاف در اختیار وی قرار داده است، افزود: در سال ۸۶، موسسه خیریه شکوفه‌های مهر را راه اندازی کردیم که وظیفه اصلی آن، نگه داری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است.

وی با اشاره به حمایت ۵۰ فرزند در این دارالایتام، ادامه داد: برنامه داریم تا جهت اسکان این فرزندان با همکاری اداره کل اوقاف استان اقدام به ساخت مسکن کنیم .

وی خواستار حمایت شهرداری و سایر نهادهای زیرساختی جهت تامین انشعابات آب و برق برای این مسکن شد.


نوشته شده در   يکشنبه 30 آبان 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode