ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 آبان 1400     |     کد : 197307

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

وزارت‌های نیرو و نفت پیگیر آلودگی هوای تبریز باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مسئله‌ی مهم آلودگی هوای تبریز باید توسط وزارت نیرو، نفت، مسئولین استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مسئله‌ی مهم آلودگی هوای تبریز باید توسط وزارت نیرو، نفت، مسئولین استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تبریز اظهار کرد: آلودگی هوای تبریز در اثر استفاده از مازوت در نیروگاه به اوج رسیده است لذا باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مسئله را پیگیری کنند چرا که آلودگی هوای تبریز بیداد می‌کند.

وی ادامه داد: چرا نیروگاه تهران، کرج و اصفهان اجازه‌ی استفاده از مازوت را ندارند ولی در تبریز اجازه داده می‌شود؟ من از نزدیک شاهد این امر هستم و استاندار نیز این موضوع را به جد پیگیری می‌کنند.

اکثر مشکلات فعلی ریشه در گذشته دارد

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در این شرایط گرانی، تورم و عدم ثبات بازار است و این پرسش را در اذهان عمومی ایجاد کرده که چرا همچنان با تغییر دولت مشکلات باقیمانده است؛ دولت سیزدهم در شرایط بغرنجی قرار دارد و برخی از جریانات نیز به صورت مداوم عملکرد آقای رئیسی را با دولت‌های گذشته مقایسه می‌کنند در حالیکه مقایسه‌ی عملکرد سه ماهه‌ی رئیس جمهوری با عملکرد چندین ساله‌ی دولت‌های قبلی غیرمنصفانه و غیرمنطقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم افزود: این مقایسه‌ها با این هدف بود تا القا کنند که دولت جدید زمان کافی برای حل مشکلات را داشت، بدون اینکه در نظر بگیرند که اکثر مشکلات فعلی ریشه در گذشته دارد؛ بی‌اعتمادی مردم به دولت‌های قبلی شوم‌ترین امر برای دولت فعلی است.

وی گفت: هیچ دولتی بدون پشتوانه‌ی مردمی قادر به رفع مشکلات نیست؛ شخص رئیس جمهور به رغم انبوه مشکلات به سفرهای استانی رفته و در میان اقشار مختلف مردم حاضر می‌شود.

وی یادآور شد: لازمه‌ی رفع این مشکلات صبر انقلابی و صبوری مردم شامل سه مولفه‌ی اصلی زمان، آرامش و پشتوانه‌ی مردمی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: صبر انقلابی همان فرصتی است که مخالفان، معاندان آگاه و برخی دوستان ناآگاه در تلاش‌اند تا آن را از دولت سلب کنند، اما دولت و مسئولین باید تدبیری کنند که جلوی تورم، گرانی و وضع آشفته‌ی بازار را که هر روز اجناس گران‌تر می‌شود، بگیرد.

رسیدگی به مشکلات کارگران وظیفه‌ی کارفرمایان است

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص اعتراضات اخیر کارگران نیز گفت: دستمزد عادلانه و بدون تاخیر، ثبات و امنیت شغلی، بیمه، خدمات رفاهی، بهداشتی و درمانی بخشی از حقوق کارگران است و کارفرما وظیفه دارد تا آن را تامین کند؛ امیدواریم به این موضوع توجه جدی شود تا مشکلی پیش نیاید البته کارگران نیز باید برای درخواست حق و حقوق خود به گونه‌ای رفتار نکنند که ‌زمینه‌ی سوءاستفاده دشمنان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه راهکار تحقق عدالت مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است، بیان کرد: همانگونه که در آیات قرآن اشاره شده، یکی از نشانه‌های بی‌دینی و بی‌تقوایی، بی‌تفاوتی انسان در برابر فقر و محرومیت است که در برابر این امر مهم احساس مسئولیت نکنند لذا نباید منتظر ماند تا فعالیت‌های اجتماعی به ثمر بنشیند و این وظیفه‌ی مردم و افرادی است که می‌توانند در راه مبارزه با فقر تلاش کنند.

خدمات آیت الله شبستری در طول دوران انقلاب، ارزشمند است

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن تسلیت ارتحال نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه تبریز اضافه کرد: آیت الله مجتهد شبستری در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کرده و چندین دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم آذربایجان در مجلس خبرگان رهبری بودند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات اجتماعی و علمی این عالم ربانی بسیار زیاد بود؛ مسجد نور، مصلای اعظم امام(ره) تبریز و حوزه‌های علمیه از جمله یادگاری‌های باارزش این شخصیت علمی و فرهنگی کشور است و نقشی را که در حوزه‌های علمیه و در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه در سال ۸۸ و خدمات ارزشمندی که در طول ۲۲ سال در نماز جمعه تبریز ایفا کردند، بسیار قابل توجه است؛ مجلس ختم ایشان نیز روز پنجشنبه، چهارم آذر ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد.

اگر سوسنگرد شکست می‌خورد، معادله‌ی جنگ عوض می‌شد

به گزارش ایسنا، وی همچنین با اشاره به ۲۶ آبان ماه، سالروز آزادسازی سوسنگرد یادآور شد: سوسنگرد کلید فتح خوزستان بود که اگر شکست می‌خورد، حمیدیه، اهواز و خوزستان شکست می‌خوردند و اگر خوزستان شکست می‌خورد، معادله‌ی جنگ عوض می‌شد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: نقش رزمندگان لشکر عاشورا در شکستن حصر سوسنگرد و به‌ویژه شهید تجلایی و شهدای دیگری که در جریان سوسنگرد به شهادت رسیدند، قابل چشم‌پوشی نیست و همچنین نقش رهبر معظم انقلاب به‌عنوان نماینده‌ی حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع بسیار مهم بود که دو بار ایشان در جنگ از کلمه‌ی «باید» استفاده کردند؛ یک بار در جریان حصر آبادان و بار دیگر در حصر سوسنگرد که حصر آنها باید تا فردا شکسته شود لذا یاد این عملیات را زنده نگه داشته و گرامی می‌داریم.

وی متذکر شد: لشکر ۹۲ زرهی، لشکر عاشورا، رزمندگان، جهاد سازندگی، اعراب و ژاندرمری آن منطقه و به خصوص آیت الله مدنی که با وحدت خود نگذاشتند تا سوسنگرد شکست بخورد، نقش بزرگی را ایفا کردند لذا با توجه به اینکه در هفته کتاب قرار داریم، از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید درخواست می‌کنم تا فداکاری‌های این افراد را به عنوان کتاب چاپ کرده و در معرض دید مردم قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج دانشجویی افزود: بسیج یک تفکر است که به کمک ما نیاز ندارد و ما مردم نیازمند فرهنگ بسیج هستیم چرا که در تمامی بحران‌ها کارساز بود و این نهاد ارزشمند یادگار امام(ره) است.


نوشته شده در   شنبه 29 آبان 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode