ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 آبان 1400     |     کد : 197179

امام جمعه تبریز:

صدای سیلی ایران به آمریکا در دریای عمان از نقاط دیگر دنیا به گوش رسید

امام جمعه تبریز با اشاره به درگیری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی طی هفته گذشته با دزدان دریایی، گفت: این هفته نیز حادثه دزدی نفکش ایرانی توسط آمریکا پیش آمد که آمریکایی‌ها، سیلی ایران را در دریای عمان خورده و صدای آن در نقاط دیگر دنیا به گوش رسید...

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به درگیری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی طی هفته گذشته با دزدان دریایی، گفت: این هفته نیز حادثه دزدی نفکش ایرانی توسط آمریکا پیش آمد که آمریکایی‌ها، سیلی ایران را در دریای عمان خورده و صدای آن در نقاط دیگر دنیا به گوش رسید.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان این‌که جاسوسان دیروز آمریکایی،‌ دزدان دریایی امروز هستند، گفت: جا دارد عملیات اخیر ایران در سرنگونی عملیات دزدی نفتکش کشور را که یک تیر و هفت نشان نیروی دریایی سپاه پاسداران بوده را محضر فرمانده معظم کل قوا، فرماندهان سپاه، ارتش و نیروهای نسلح تبریک گوییم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که عملیات نیروی دریایی جمهوری اسلامی در این حادثه، از اهمیت بالایی برخوردار است، در خصوص هفت نکته در این حادثه، گفت: در این اقدام، نظامیان آمریکایی حداکثر تلاش خود را برای متوقف کردن پاسداران انجام دادند اما ناگزیر و ناکام، میدان را ترک‌ کردند. نکته‌ی دیگر نیز تودهنی به سعودی بود چرا که سعودی‌ها گمان می‌کردند می‌توانند در پناه نیروی دریایی آمریکا، موفقیتی به دست آورند و بر شکست‌های سریالی این روزهایش از پابرهنگان دلاور یمن، سرپوش بگذارند اما حال با این شکست، یمنی‌ها روحیه تازه‌ای پیدا کردند. 

وی افزود: این واقعه در آستانه‌ی اجلاس وین هم‌چنین روحیه تیم آمریکا را ضعیفتر می‌کند زیرا باید در مقابل قدرت تهاجمی ایران، صدایش را پایین آورد. از طرفی با توجه به دلخوری چین از آمریکا بابت زیردریایی‌های اتمی فروخته شده به استرالیا، پکن را به ایران نزدیکتر کرده و موضع تهاجمی آن در برابر آمریکا نیز تقویت‌ می‌شود. هم‌چنین با توجه به شکاف اخیر بین دولت‌های فرانسه و آمریکا، اقدام نظامی ایران، فرانسه را در وین از آمریکا دورتر می‌کند.

آل هاشم گفت: با توجه به رجزخوانی‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران، اقدام ایران علیه همتای او، توخالی بودن ادعای این رژیم را بیشتر برملا می‌کند. هم‌چنین با توجه به تحرک جدید ایران در صادرات، اقدام سپاه ضریب امنیت دریایی برای صادرات ایران را افزایش و به نقطه‌ی اطمینان می‌رساند.

وی در ادامه با تقدیر از شرکت دانش آموزان در اجتماع باشکوه روز ۱۳ آبان، اظهار کرد: نماز جمعه امروز با حضور و برای دانش آموزان است و امیدواریم که این ارتباط تنگاتنگ ادامه داشته باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به برگزاری تجمع عظیم روز ملی مبارزه با استکبار در سنگ فرش مصلی تبریز، افزود: این روز به ما یادآوری می‌کند که چگونگی مبارزه با استکبار را فراموش نکنیم و با راه‌های آن آشنا شویم و انجام بدهیم.

وی در خصوص ۱۰ راه مقابله با استکبار، گفت: تلاش برای ایجاد بازدارندگی، فراهم کردن اسباب وحشت دشمنان، تلاش برای ارتقای موضع انقلابی، ممنوعیت پیوند و دوستی با کفار و دشمنان، ممنوعیت ترس از استکبار، ممنوعیت خوشگمانی به استکبار، ممنوعیت تکیه بر مستکبرین و ظالمان، ثبات قدم و منفعل نشدن و نفوذناپذیزی در برابر استکبار، فریب لبخند دشمن را نخوردن و سرسختی نسبت به مستکبرین از جمله راه‌هایی مقابله با استکبار است.

آل هاشم با بیان این‌که باید به وعده‌ی خداوند متعال ایمان داشته باشیم، اظهار کرد: خداوند، به ما وعده‌ی قلبی داده تا در صورت ایستادگی و مقاومت در جبهه حق، مورد حمایت قرار می‌دهد و از سختی‌ها خارج و پیروزی را حتمی می‌کند. اگر ایمان با اسباب همراهش چون جهاد و استقامت رعایت شود، قطعا حق پیروز خواهد بود زیرا خدا با مؤمنان است و دیگر از کمی تعداد و محدودیت خوفی نخواهیم داشت و کسی که با خداست و خدا با اوست، حتی اگر کل دنیا مقابل او باشد، همواره پیروز است.

آل هاشم در ادامه سخنان خود با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: سال‌های گذشته در رابطه با کثرت و جوان بودن جمعیت کشور بحث‌هایی داشتیم و سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در مجالس نهم و دهم، مجلس انقلابی یازدهم با همتی قابل تقدیر برای تصویب این طرح گام برداشت و در نهایت شورای نگهبان هم با اصلاحاتی آن را به تصویب رساند.

وی افزود: در تنظیم این قانون، تلاش شده تا گذرگاه‌های برون رفت از معضلات جمعیتی نظیر آسیب‌های رشد و کاهش جمعیت، ارتقای سلامت مادر و فرزند، افزایش خدمات بهداشتی و درمانی برای مادران و کودکان، افزایش سطح سلامت سالمندان، ارتقای خدمات به خانواده‌هایی که فرزندان بیشتری دارند، تخفیفات بیمه‌ای و تسهیلات آموزشی و استخدامی لحاظ شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هدف از اجرای این قانون، فرزندآوری سالم همراه با درنظرگرفتن مولفه‌های فرهنگی، تربیتی و رفاهی و ارتقای حوزه سلامت و بهداشت است. بی شک کیفیت رشد جمعیت، اهمیت بسزایی دارد و حفظ و ارتقای آرامش روحی خانواده‌ها، دارای ارزش بوده و آموزش‌های روانشناسی نیز نشان می‌دهند که خانواده‌های دارای چند فرزند، از سلامت روحی و جسمی بیشتری برخورار هستند.

وی خاطرنشان کرد: نقش اصلی در این میان با تبیین هنرمندانه و فرهنگسازی هوشمندانه در سطح افکار عمومی است‌. نهادهای فرهنگی، رسانه‌های جمعی به خصوص رسانه ملی، نهادهای تبلیغی و نخبگان باید اقدام قرارگاهی و هدفمند و با تقسیم کار ملی و زمانبر این فرصت طلایی را در طول دهه‌های آینده پاس بردارند و جوانایی جمعیت ایرانیان را تضمین کنند.

وی با تاکید بر این‌که تکبیر خوب است اما در این راستا عمل می‌خواهیم، گفت: امیدواریم که ملت قهرمان ایران اسلامی نسبت به تهدیدات آینده در خصوص پیر شدن کشور با فرزندآوری به جامعه ایران اسلامی کمک کنند.

آل هاشم در ادامه سخنان خود در خصوص دلیل عدالتخواهی در جامعه، اظهار کرد: فوری ترین هدف تشکیل نظام اسلامی، راه ماندگاری و موفقیت هر نظام اجتماعی، حقیقت و هویت دین، لازمه شکل گیری جامعه اسلامی، عامل گسترش اسلامی، رفع بدبختی جوامع انسانی و لازمه‌ی رفع محرومیت در جامعه، عدالت است و بایستی همگی جهت مطالبه آن گام برداریم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی، گفت: باید تمام توجه و اهتمام خود را برای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه استفاده کنیم زیرا فرهنگ، عرصه تعالی و ارتقای باورهای بنیادی نظام اسلامی بوده و نقش بالایی دارد.

وی با بیان این‌که فراگیر بودن فرهنگ عمومی در تمامی عرصه‌ها ضرورت دارد، افزود: دست‌اندرکاران این حوزه در کشور، جلساتی برگزار می‌کنند اما کفایت نمی‌کند و باید همه در اجرای آن دست به دست هم بدهیم و ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی در این ارتباط تلاش بسیاری کنند زیرا موثرترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ است‌.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: اگر کشوری در ابعاد اقتصادی، نظامی و ... قدرتمند باشد اما از نظر فرهنگی ناقص باشد، آن کشور نقص بالایی خواهد داشت و یکی از مواردی که باعث عدم پویایی فرهنگ هر جامعه می‌شود نیز ناکارآمدی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی است.

وی در خاتمه با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی نیز ادامه داد: ایشان ستاره درخشان امامزادگان انقلابی هستند.


نوشته شده در   جمعه 14 آبان 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode