ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 آبان 1400     |     کد : 197159

دبیر کارگروه فرهنگی، آموزشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

دانش آموزان ساعات خود را بیش از حد متعارف در فضای مجازی سپری می‌کنند

دبیر کارگروه فرهنگی، آموزشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که در بحث فضای مجازی به دو صورت با آسیب مواجه هستیم،...

یسنا/آذربایجان شرقی دبیر کارگروه فرهنگی، آموزشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که در بحث فضای مجازی به دو صورت با آسیب مواجه هستیم، گفت: طبق تحقیقات انجام گرفته در حوزه‌ی مشاوره، دانش آموزان ساعات خود را بیش از حد متعارف در فضای مجازی سپری می‌کنند که این امرعلاوه بر آسیب جسمی دانش آموزان، آسیب روحی و روانی آن‌ها را به دنبال دارد.

صفر وحدتی روز سه شنبه، 11 آبان ماه، در نشست خبری با اشاره به آغاز هفته‌ی پدافندغیرعامل، اظهار کرد: 12کارگروه در پدافند غیرعامل تعبیه شده که یکی از این کارگروه‌ها برعهده‌ی مدیر کل آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز 13 آبان ماه، بیان کرد: امسال مراسم 13 آبان، روز پنج شنبه در مصلای تبریز در فضای باز با رعایت موازین بهداشتی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پدافندغیرعامل محدود به نهادی نظامی یا شبه نظامی نیست بلکه برعهده‌ی دستگاه‌های دولتی است باید فرهنگ سازی لازم جهت مشارکت مردم نیز در این حوزه انجام شود.

دبیر کارگروه فرهنگی، آموزشی آموزش و پرورش استان با اشاره به نقش پدافندغیرعامل در تاریخ تبریز قدیم، اظهار کرد: در طول تاریخ همواره شاهد پدافند غیرعامل بوده‌ایم، ساخت کوچه‌های پرپیچ خم تبریز قدیم نیز نشان از پدافند غیرعامل در مقابل حملات دشمنان بود.

وی با بیان این‌که کارگروه فرهنگی، آموزش و اجتماعی استان از لحاظ کمی و کیفی  در طول سال‌ها فعال تر شده است، گفت: کارگروه محلی برای هم اندیشی و هم افزایی بوده که کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی آموزش و پرورش در بین ۴۳ دستگاه تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی با اشاره به برگزاری همایش زیستی در تبریز و شهرستان‌ها، گفت: همایش زیستی، همایش بسیار خوبی بود که  با موضوع توزیع شیر آلوده در بین دانش آموزان برگزار شد.

وحدتی یکی از مسایل علمی در پدافند غیرعامل را پراکنده سازی دانست و گفت:  در پدافند غیرعامل اگر حادثه‌ای رخ داده باید مراکز حیاتی و حساس را در یک جا متمرکز نکنیم بلکه باید آن پراکنده شود.

وی ادامه داد: قبل از کرونا دانش آموزان در طول سال در مدرسه حضور داشتند و آموزش تنها منوط به آموزش حضوری بود اما در حالی که در بحث کرونا شاهد تغییر نوع آموزش حضوری به غیرحضوری شدیم و این امر نوعی پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که آموزش مجازی از جمله شبکه‌ی شاد برای دانش آموزان  در راستای پدافند غیرعامل راه اندازی شد، گفت: شبکه‌ی حجیم شاد نیز با تحت پوشش قرار دادن ۸۰ درصد دانش آموزان در راستای آموزش غیرحضوری در دوران کرونایی، راه اندازی شد 20 درصد دانش آموزانی که از زیرساخت‌ها برخوردار نبودند نیز از طریق شیوه‌های جدید از جمله طرح‌های یاری گران آموزش، آموزش‌های حضوری را دریافت کردند.

وی بیان کرد: پیشنها کرده‌ایم با پایان کرونا، شبکه‌ی شاد را به صورت مکمل در کنار آموزش حضوری نیز حفظ کنیم.

دبیر کارگروه فرهنگی، آموزشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که پدافند غیرعامل بحث مهمی در کشور است، گفت: بخش دیگر پدافند غیرعامل کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی مربوط به دانشگاه‌ها است به طوری که یک چهارم اعضای این کارگروه در دانشگاه‌ها نقش دارند، اگر پژوهش‌ها و پایین نامه‌های دانشجویان به سمت پدافند غیرعامل سوق یابند قطعا نقش بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت.

وی یادآور شد: آموزش دوره‌ی پدافند غیرعامل برای کارکنان دولت با همکاری مربیان از سوی ستاد استانی انجام می‌شود، اخیرا ارائه‌ی آموزش پدافند غیرعامل سایبری برای همکاران آموزش و پرورش برگزار شد.

وی با بیان این‌که برای جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی برای دانش آموزان، تشکل‌های دانش آموزی و سازمان بسیج دانش آموزی برنامه های خاصی انجام می‌دهند، گفت: همکاری‌های لازم در این راستا با عنوان طرح کوآ (کودک و اینترنت) با پلیس فتا اجرا شده است، پیام‌های پلیس فتا در این خصوص اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طبق تحقیقات وزارت آموزش و پرورش در حوزه مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، استان ما از نظر میزان شناسایی دانش آموزان معتاد نزدیک به صفر است وآموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این حوزه از بین ۳۲ آموزش و پرورش کشور دارای مقام آخراست.

وی افزود: سند پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش تدوین شده است و براساس آن تمامی معاونت‌ها به خوبی به وظایف خود واقف هستند.

براساس این گزارش، هفته پدافند غیرعامل از ۸ تا ۱۴ آبان در تقویم رسمی ثبت شده است، روز شنبه نیز مراسم نمادین زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان میثاق سپاه در ناحیه سه تبریز زده شد.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 12 آبان 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode