ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 مهر 1400     |     کد : 197037

پیدا کردن همسر هم‌کفو و سازگار یکی از معضلات حوزه ازدواج است

مدرس کارگاه دوره ملی حضوری و مجازی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران تخصصی ازدواج و خانواده با بیان اینکه با ازدواج فرصت‌هایی پیدا می‌کنیم که به سایر هدف‌های زندگی برسیم...

ایسنا/همدان مدرس کارگاه دوره ملی حضوری و مجازی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران تخصصی ازدواج و خانواده با بیان اینکه با ازدواج فرصت‌هایی پیدا می‌کنیم که به سایر هدف‌های زندگی برسیم، اضافه کرد: یکی از معضلات امروز در حوزه ازدواج پیدا کردن همسری متناسب و سازگار است.

به گزارش ایسنا، دکتر فرشاد بهاری یکشنبه ۲۵ مهرماه در حاشیه دوره ملی حضوری و مجازی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سه پدیده مهم تحصیل، اشتغال و ازدواج در زندگی انسان‌ها وجود دارد، اظهار کرد: جوانان بعد از تحصیل و ورود به بازار کار و پیدا کردن مسیر شغلی به سمت ازدواج روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه شغل به عنوان حلقه اتصال فرد و جامعه است، افزود: انسان‌ها با کار احساس مفید بودن می‌کنند و می‌توانند با جامعه ارتباط ناگسستنی داشته باشند، در نتیجه وقتی که شغل فراهم شد به سمت ازدواج روی می‌آورند.

بهاری با بیان اینکه ازدواج یکی از بحران‌های مثبتی است که کسانی که قصد تأهل دارند آن را تجربه می‌کنند، افزود: به این دلیل به ازدواج بحران می‌گوییم که تجربه جدیدی است و از این نظر آن را مثبت می‌دانیم که معمولا نگاه ما به این پدیده خوشایند است.

مدیر مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده طلیعه مهر با اشاره به اینکه انسان‌ها دوست دارند ازدواج را تجربه کنند، تصریح کرد: افراد با ازدواج خود را کامل‌تر از دوران مجردی حس می‌کنند و ازدواج این فرصت را به انسان‌ها می‌دهد که نیازهای پسندیده و مورد تأیید را تجربه کند.

وی با بیان اینکه با ازدواج فرصت‌هایی پیدا می‌کنیم که به سایر هدف‌های زندگی برسیم، اضافه کرد: یکی از معظلات امروز در حوزه ازدواج پیدا کردن همسری متناسب و سازگار است.

بهاری مطرح کرد: ازدواج از منظر روانشناسی و مشاوره پیش از ازدواج از این نظر اهمیت دارد که این پدیده رابطه‌ای است که با انتخاب وارد می‌شویم اما با اختیار نمی‌توانیم از آن خارج شویم بنابراین نمی‌توانیم انتخاب‌های خود را تغییر دهیم و به همین دلیل باید انتخاب شایسته‌ای داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، پنجمین دوره ملی مجازی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه در همدان در حال برگزاری است.

 


نوشته شده در   دوشنبه 26 مهر 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode