ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 29 اسفند 1402
سه شنبه 29 اسفند 1402
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 12 مهر 1400     |     کد : 196937

یزدانی تیلور را به زانو درآورد؛

سومین طلای جهان بر گردن یوزپلنگ ایرانی

حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان در مبارزه فینال این وزن در پیکارهای جهانی موفق شد دیوید تیلور آمریکایی را شکست دهد و انتقام سه شکست قبلی را از او بگیرد و تیم ملی را به نخستین طلا در اسلو برساند.

     حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان در مبارزه فینال این وزن در پیکارهای جهانی موفق شد دیوید تیلور آمریکایی را شکست دهد و انتقام سه شکست قبلی را از او بگیرد و تیم ملی را به نخستین طلا در اسلو برساند.

به گزارش نصر، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهر در شهر اسلو پایتخت نروژ برگزار خواهد شد.
دیدارهای فینال و رده‌بندی چهار وزن نخست از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران آغاز شد.
حسن یزدانی در مبارزه فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور دارنده طلای المپیک و جهان از آمریکا رفت. این مبارزه تقریبا ۲ ماه بعد از فینال المپیک برگزار شد. یزدانی که بعد از سه شکست مقابل تیلور انگیزه زیادی برای پیروزی مقابل این جادوگر آمریکایی داشت، با بستن کشتی و از کار انداختن دستان حریفش در همان ثانیه‌های آغاز مبارزه، حریفش را به بیرون برد و یک امتیاز گرفت. یزدانی در ادامه با زدن زیر بغل و غوص دادن حریف سعی بر اداره کردن کشتی داشت که با همین روش یکبار دیگر امتیاز از حریف گرفت و وقت نخست را ۲ بر صفر به سود خود پایان برد.
تیلور سه دقیقه دوم را پرکارتر شروع کرد و سعی داشت با رسیدن به پاهای یزدانی به امتیاز برسد که در ادامه یزدانی با پیش انداختن تیلور و رسیدن به پشت حریف ۲ امتیاز دیگر گرفت. چند ثانیه بعد تیلور به پاهای یزدانی رسید اما نماینده کشورمان با بدلکاری قهرمان المپیک را دوباره خاک کرد که داوران امتیازی به نماینده کشورمان ندادند. در یک دقیقه به پایان کشتی تیلور به راحتی به پاهای یزدانی رسید و ۲ امتیاز گرفت. تیلور که بی محابا به پاهای یزدانی حمله می‌کرد با خیمه‌های سنگین و خوفناک یزدانی مواجه می‌شد و با اداره کشتی و در ثانیه‌های پایانی کشتی یک مرتبه دیگر حریفش را خاک کرد و در نهایت این مبارزه را ۶ بر ۲ به سود خود پایان داد و حریفش را شکست داد و به سیطره شکست ناپذیری تیلور پایان داد.
یزدانی با این پیروزی ضمن انتقام سه شکست قبلی، به سومین طلای جهانی خود دست یافت. تیلور طی سال‌های اخیر هیچ شکستی را در کارنامه نداشت.
این چهارمین مبارزه حساس این ۲ آزادکار بود که تیلور در سه مبارزه قبلی موفق به شکست یزدانی شد. تیلور در جام جهانی ۲۰۱۸ کرمانشاه، پیکارهای جهانی ۲۰۱۸ مجارستان و فینال المپیک توکیو موفق به شکست نماینده کشورمان شده بود.
یزدانی ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز پیکارهای جهانی و یک طلا و یک نقره المپیک، یک طلای جوانان جهان و نقره نوجوانان جهان را در کارنامه دارد.
آزادکار جویباری تیم ملی، دارنده طلا و نقره المپیک پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را ۱۲ بر ۲ مغلوب کرد و در مرحله بعد و در همان سه دقیقه نخست آدریان راموس از پورتوریکو را ۱۰ بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله به مصاف آرتور نایفونف دارنده برنز المپیک و نقره جهان از روسیه رفت و حریف خود را ۸ بر ۲ شکست داد و قدرتمندانه به فینال راه یافت. یزدانی در پیکارهای جهانی و المپیک توکیو نیز حریف روس خود را نیز شکست داده بود.
امیرحسین زارع نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان نیز تا لحظاتی دیگر در نیمه نهایی این وزن به مصاف طاها آکگل دارنده طلای جهان و المپیک از ترکیه خواهد رفت.
فردا (دوشنبه) و در مبارزه‌های رده‌بندی و فینال چهار وزن دوم، علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم با توماس گیلمان از آمریکا، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم با ژاگیر شاکیف از روسیه، محمد نخودی با جردن باروز از آمریکا و کامران قاسم‌پور با ماگومد کوربانوف از روسیه مبارزه خواهند کرد و ضمن آنکه عرفان الهی و مجتبی گلیج نیز در وزن‌های ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهند رفت.
در وزن ۷۰ کیلوگرم عرفان الهی در دور نخست به مصاف جینتارو موتویاما از ژاپن می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان نیکولای گراحمز از مولداوی و دانیل چومانیک از اسلواکی می‌رود. در این وزن ۲۶ نفر حضور دارند.
در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست به مصاف الیزبار اودیکادزه از گرجستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان رادو لیفتر از مولداوی و دان چپتای از کنیا می‌رود. در این وزن ۲۲ نفر حضور دارند. اسنایدر آمریکایی در گروه گلیج قرار دارد و تا نیمه نهایی با وی برخورد نمی‌کند. عبدالرشید سعدالله‌یف روس نیز در بالای جدول حضور دارد.
خبرگزاری ایرنا


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 12 مهر 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode