ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 مهر 1400     |     کد : 196865

امام جمعه شهرستان:

پالایشگاه و پتروشیمی حقوق همجواری با سردرود را باید مراعات کنند

امام جمعه سردرود گفت: پالایشگاه و پتروشیمی باید حقوق همجواری با سردرود را مراعات کنند و امنیت سلامتی اهالی سردرود و حومه را بیش از این به خطر نیاندازند.

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه سردرود گفت: پالایشگاه و پتروشیمی باید حقوق همجواری با سردرود را مراعات کنند و امنیت سلامتی اهالی سردرود و حومه را بیش از این به خطر نیاندازند.

حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امروز، دوم مهر ماه در خطبه‌های نماز جمعه سردرود با گلایه از بی‌توجهی مسئولین پتروشیمی و پالایشگاه اظهار کرد: در روزهای اخیر آلایندگی‌های زیست محیطی، درمحدوده این دو شرکت به شدت افزایش یافته و این، موجب نارضایتی اهالی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس پرس و جویی که از مدیران شهری داشته‌ام، هیچ عوارض آلایندگی بر اساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به شهر سردرود داده نمی‌شود در حالیکه نیم تا یک درصد قیمت فروش باید به مناطقی که از این مجموعه‌ها دچار ضررهای زیست محیطی می‌شوند باید داده شود و اگر هم ادعا شده باشد که به تبریز پرداخت می‌شود، این شامل سردرود نیست چرا که سردرود شهر مستقلی است و از این قضیه کمتر از تبریز آسیب نمی‌بیند.

وی همچنین ضمن تبریک هفته‌ی دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس یک جنگ دفاعی بود؛جنگ  تهاجمی حاکی از خوی تجاوز طلبی است مانند تجاوزات آمریکا در عراق و افغانستان و سایر کشورها در حالیکه  دفاع مقدس محل بروز غیرت و تعصب و وفاداری انسان ها به آرمان‌ها است که در آن دفاع از میهن، ناموس و به‌طورکلی دین و دیانت وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی افزود: در زمان جنگ تحمیلی نتیجه‌ی دفاع مقدس، عزت آفرینی در سایه دفاع عزت آفرین و نصرت الهی شامل حال مردم ایران شد.

وی خاطرنشان کرد: رنگ دفاع مقدس، رنگ سرخ بود که رنگ ماندگار و خدایی است؛ همان رنگی که امام حسین (ع تعمد داشت تا تاریخ را با این رنگ ثابت و زایل نشدنی کند، از این جهت شهدای دفاع مقدس نمردند بلکه  مرگ را میراندند.

امام جمعه سردرود گفت: در دفاع مقدس نوک پیکان، حمله‌ی صدام بود، اما جامعه‌ی جهانی پشتیبان بودند و قلدرهای عالم هم پیمان شده بودند تا شروع نظم نوین جهانی که با انقلاب آغاز شده بود را در نطفه خفه کنند، اما مردم ایران با تقدیم بیش از ۱۵۰ هزار شهید مانع رسیدن دشمن به اهداف خود شدند؛ کاری که در ۲۰۰ سال گذشته با خیانت شاهان قاجار و پهلوی منجر به تجزیه کشور ایران شده بود لذا باید دفاع مقدس را واقعاً مقدس بدانیم.


نوشته شده در   شنبه 3 مهر 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode