ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 31 شهريور 1400     |     کد : 196840

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی پاسخ می دهد

علت فوت مبتلایان به کرونا با وجود دریافت واکسن چیست؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی زیرساختها و امکانات مناسبی در بخشهای icu دارد.

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی زیرساختها و امکانات مناسبی در بخشهای icu دارد.

جواد اقازاده در گفت و گو با ایسنا افزود: زیر ساختهای استان بسیار عالی بود بطوریکه بر خلاف بعضی استانها که با ۶۰۰ تا ۸۰۰ بیمار دچار کلاپس شدند در حالیکه استان از نظر تخت ICU ،امکانات ICU  و مراکز ۱۶ ساعته و ... زیر ساختهای مناسبی داشت و توانستیم تاب آوری خوبی در مقابل پیک پنجم کرونا داشته باشیم.

وی بااشاره به آمار بستری های کرونایی استان یادآور شد:  طبق آخرین آمار، ۲۰۸۹ نفر بیمار سندرم حاد تنفسی در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۹۵۲ مورد مشکوک و مابقی قطعی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان از ثبت ۱۲۹۶ مورد ابتلای جدید خبرداد و گفت:  مجموع مبتلایان به کرونا در استان ۲۶۷ هزار و ۳۲۲ مورد است.

وی در ادامه ضمن تاکید مبنی بر کنترل بیماری تاکنون یادآور شد : برای بیرون آمدن از موج در رتبه نخست انجام واکسیناسیون لازم است.

آقازاده با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۳۵ هزار و ۹۹۷ نفر واکسینه شدند.

وی در خصوص آمار کم مرگ و میر در سنین بالا افزود: علت فوت بعضی از افراد، باوجود تزریق دو دوز واکسن داشتن بیماریهای زمینه ای متعدد بوده است.

آقازاده خاطر نشان کرد:  تاکنون ۶۱۳۷ مورد در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه اکثریت بیماران بستری شده در بیمارستانها واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، گفت: افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به بیماری یا نیاز به بستری نداشتند و یا اینکه شدت بیماری در آنها کم بوده است.

وی با اشاره به کشاورزی بودن استان و تعدد حضور کارگران فصلی از سراسر کشور یا استان به علت برداشت محصولاتی از جمله سیب ، انگور و... و تجمع آنها در خوابگاههایی با شرایط زیستی نامناسب افزود: همه این عوامل منشاء انتشار کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: دور همی ها ، اجتماعات مذهبی و غیر مذهبی در این دوران اپیدمی کرونا معنی و مفهوم ندارد و در صورت وجود چنین اجتماعاتی رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است و مهار کرونا فقط با مشارکت همگانی میسر می شود.



 


نوشته شده در   چهارشنبه 31 شهريور 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode