ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 شهريور 1400     |     کد : 196828

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر اربعین رسیده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر اربعین ارسال شده است، گفت: مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ۳۱ شهریورماه است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر اربعین ارسال شده است، گفت: مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ۳۱ شهریورماه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن شعبانی دوشنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره ملی شعر اربعین در تبریز گفت: بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۹۴ شاعر از سراسر کشور اشعار خود را به زبان‌های ترکی و فارسی به دبیرخانه کنگره ارسال کرده‌اند، افزود: مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ۳۱ شهریورماه است، شاعران می‌توانند حداقل ۲ و حداکثر چهار اثر از خود به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی سپس افزود: اختتامیه کنگره ۲ مهر در پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار خواهد شد و داوری این‌گنگره توسط شاعران بنام و ملی انجام شده است. تمامی‌آثار ارسالی نیز بعداز اتمام کنگره، به صورت مکتوب منتشر و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مراسم اربعین سرآغاز تمدن نوین اسلامی است

وی افزود: با توجه به اهمیت اربعین، تلاش می‌کنیم کنگره شعر اربعین را که امسال هفتمین دوره آن به صورت ملی در تبریز برگزار می‌شود، از سال آینده به شکل بین المللی برگزار کنیم.

وی با اشاره به حضور شاعران بنام ملی همچون استاد اصغر شاهینی از اردبیل، استاد علی حنیفه از زنجان، استاد مجید تال از قم و استاد وحید قاسمی از تهران خاطر نشان کرد: اساتیدی چون قاسم صرافان، سعید بیابانکی و جمشید علیزاده نیز داوری آثار این کنگره را بر عهده دارند.

شعبانی تصریح کرد: بر همین اساس موضوعاتی چون مرثیه در مدح امام حسین (ع) و یاران ایشان، اربعین نماد استکبار ستیزی، پیاده روی اربعین و نقش آن در حمایت از مکتب نبوی و علوی، نقش امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در تبیین پیام عاشورا، حضرت عباس (ع) و تبعیت از مقام ولی و نقش نوجوانان در عاشورای حسینی از محورهای این کنگره ادبی ملی با موضوعیت شعر اربعین خواهد بود.

مراسم اربعین سرآغاز تمدن نوین اسلامی است

وی در خصوص جوایز هفتمین کنگره ملی شعر اربعین نیز گفت: هریک از نفرات اول در دو بخش فارسی و ترکی پنج میلیون، نفرات دوم سه میلیون، و نفرات سوم دو میلیون تومان به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد و دو جایزه یک میلیونی نیز در بخش برگزیدگان به نفرات منتخب هر بخش اعطا می‌شود.

شعبانی به موضوع تجلیل از چهره‌های شاخص ادبیات آئینی نیز اشاره کرد و گفت: هر چند هجدهمین مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی در تبریز برگزار شد، اما چنین مراسمی برای تجلیل از افراد بنام این حوزه در شهری مانند تبریز با بیش از ۴ هزار هیأت حسینی بسیار محدود است و درصدد هستیم سال آینده مراسم پیرغلامان استانی را برای تجلیل از این چهره‌ها برگزار کنیم.


نوشته شده در   دوشنبه 29 شهريور 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode