ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 شهريور 1400     |     کد : 196749

سخنرانی‌های رهبر انقلاب در رمضان ۱۳۵۳ کتاب شد

کتاب «طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن» که حاصل پیاده‌سازی سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ هجری شمسی است در قالب یک کتاب منتشر شد.

کتاب «طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن» که حاصل پیاده‌سازی سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ هجری شمسی است در قالب یک کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «بازسازی فصل معاد کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» به همت جمعی از پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به چاپ رسید.

کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» که حاصل پیاده‌سازی سخنرانی‌های آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ هجری شمسی بود، جایگاه ویژه‌ای در شناخت نگاه ایشان به اسلام و خوانش اجتهادی، نظام‌مند و مکتبی از بنیادی‌ترین موضوعات آن پیدا کرد و رفته رفته جلسات تدریس و مباحثه آن در میان نخبگان انقلابی حوزوی و دانشگاهی و حتی محافل عمومی مذهبی شکل گرفت.

ایمان، توحید، نبوت و ولایت چهار موضوعی بودند که در این سلسله‌سخنرانی‌ها با رویکردی بدیع و منسجم مورد بحث قرار گرفته بود و علاوه بر تبیین کلّی مبانی اندیشه اسلامی، بن مایه‌های فکری مکتب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را نیز به خوبی نشان می‌داد. اما در پایان کتاب، حلاوتی که خواننده از مطالعه این کتاب در جان خود احساس می‌کرد، با یک حسرت عمیق همراه می‌شد؛ حسرتی ناشی از جای خالی مبحث معاد در انتهای این کتاب که با وجود آنکه رهبر معظم انقلاب در یکی از همین جلسات وعده‌ی بحث پیرامون این موضوع را نیز می‌دهند اما فرصت تحقق بخشیدن به این وعده را نمی‌یابند. و این حسرت و احساس نیاز بود که انگیزه تدوین این کتاب شد.

رهبر فرزانه انقلاب در مجال‌های مختلفی تا به امروز، مبحث معاد را به صورت پراکنده مورد اشاره قرار داده‌اند، لذا لازم بود با در کنار هم قرار دادن مباحث به قالبی دست یافت که بتواند در امتداد کتاب «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» قرار بگیرد.

نگاه تدوین کنندگان این اثر، تتمیم کتاب طرح کلّی و باز سازی بخش معاد این کتاب بوده است، لذا اگرچه به اقتضای چنین پژوهشی برخی از تفاوت‌ها در زاویه ورود و پرداخت به مباحث و تغییرات مربوط به لحن و بیان رهبر معظم انقلاب، با اصل کتاب طرح کلّی اندیشه اسلامی غیر قابل انکار است ولی برای خواننده، نسبت محتوایی این اثر با محتوای ارائه شده در کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» به دلیل انسجام فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کاملاً مشهود خواهد بود.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 20 شهريور 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode