ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 شهريور 1400     |     کد : 196729

بیانیه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دعوت به بازسازی ساختار فرهنگی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با صدور بیانیه‌ای، نسبت به بازسازی فرهنگ جامعه تأکید کرد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با صدور بیانیه‌ای، نسبت به بازسازی فرهنگ جامعه تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ متن بیانیه به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

رهبر انقلاب بارها متذکر شده‌اند که امروز در کنار مسئله اقتصاد که بالاترین مسئله کشور در این دوره زمانی است، فرهنگ اولویت اساسی دارد. تأکید بر این موضوع در دیدار نمایندگان مجلس و هیئت دولت، خطاب قرار دادن مسئولین کشور به‌همراه اضافه کردن رسانه در کنار فرهنگ و تصریح به لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور، بار معنایی خاصی دارد.

یکی از محورهای مباحثه‌ها و جلسات عمومی و خصوصی ما، اصل و اهمیت و درعین‌حال مظلومیت فرهنگ در کشور، آشفتگی اوضاع حکمرانی عرصه‌ فرهنگ و عدم توجه به گره‌گشایی و کار راه‌انداز بودن فرهنگ در اقتصاد، سیاست، مناسبات اجتماعی و... است و در این موضوع به‌صورت خاص دغدغه دارم.

در این سه سال خدمت در سازمان تبلیغات اسلامی در کنار بحث، حرف و تلاش برای زنده کردن این دغدغه‌ها در مسئولین و متولیان امر، سمت‌وسوی اغلب عناصر و مجموعه‌های مرتبط در سازمان تبلیغات اسلامی و مأموریت صندلی‌های رسمی و حاکمیتی سازمان در جهت این موضوعات تنظیم‌شده است.

علاوه بر ظرفیت‌های قبلی، با شناسایی کمبودها، سازوکارهای جدیدی نیز برای توجه به این دغدغه‌ها ایجاد یا حمایت‌شده است؛ از فعال‌سازی شبکه نخبگانی در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگ، دفتر مطالعه و پایش، مؤسسه رصدی بینا و پیمایش‌های اجتماعی در حوزه دین و فرهنگ تا مجموعه نقشه‌های وضعیت، سیاست‌نامه و سند تحول در عرصه‌ها و موضوعات و فعالیت‌های فرهنگی و بسته‌های تحلیل راهبردی وضعیت فرهنگی کشور و درنهایت تمهید برای شکل‌گیری مرکز بررسی‌های راهبردی فرهنگ.

اما در کنار مسئولیت اولیه مسئولین کشور و تکلیف صریح و علنی تعیین‌شده از سوی رهبر انقلاب، از مسئولیت اصحاب فرهنگ و رسانه نمی‌توان چشم پوشید. ما فکر می‌کنیم در یک سازوکار مشارکتی و با استفاده از توان، خبرگی و تجربه پیشکسوتان فرهنگ، هنر و رسانه در کنار آراء و نظرات و دغدغه‌های طیف وسیع جوانان فعال، خلاق، خوش‌فکر و پراثر در این عرصه، می‌توان تمام ظرفیت عقلانیت و خردمندی انقلابی را در بازسازی ساختار فرهنگی کشور به میدان آورد.

به همین جهت است که اقدام ارزشمند وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برادر عزیزم جناب آقای دکتر اسماعیلی در دعوت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برای ارائه نظرات راهبردی و ایده‌های کاربردی خود در این موضوع را به فال نیک گرفته و معتقدم همه باید به آن کمک کنیم.

بنده نیز از همه کنشگران این عرصه از هنرمند، استاد، پژوهشگر، سیاست‌گذار، مدیر و فعال فرهنگی و رسانه‌ای در بخش‌های دولتی، عمومی و مردمی در اقصی نقاط کشور، صمیمانه و خالصانه می‌خواهیم از دو منظر آسیب‌شناسانه و فرصت‌محور و رو به آینده و با طرح مباحث برخاسته از اندیشه و حکمت و با اتکاء به عقلانیت انقلابی، به این کار جمعی بپیوندند و در به سرانجام رسیدن آن مشارکت کنند. دریافت نظرات و طرح‌ها از طریق درگاه مشترک https://css.namafar.ir و رایانامه css@namafar.ir آغاز شده است.

در کنار این دعوت و در همین راستا، اولین و اصلی‌ترین مأموریت مرکز بررسی‌های راهبردی فرهنگ را ارائه یک معماری و طرح کلان برای بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه در کشور مبتنی بر یک شبکه عقلانیت و با ایجاد سازوکار مشارکت جمعی و امکان دریافت فعالانه نظرات، ایده‌ها و طرح‌های آحاد فعالین این عرصه می‌دانم. از این مرکز می‌خواهم در تعامل وثیق با حرکت آغاز شده توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظرف حداکثر یک ماه، روش و مدل حضور، مشارکت، مباحثه، تضارب آراء، تعمیق مباحث و اثرگذاری را به اطلاع عموم برساند.


نوشته شده در   چهارشنبه 17 شهريور 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode