ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 29 اسفند 1402
سه شنبه 29 اسفند 1402
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 شهريور 1400     |     کد : 196724

ایران قوی‌تر از همیشه مقابل عراق/ شکست رقیب سنتی در کشور ثالث

تیم ملی فوتبال ایران با ۳ گل بر تیم ملی عراق غلبه کرد و با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه A انتخابی جام جهانی قرار گرفت.

تیم ملی فوتبال ایران با ۳ گل بر تیم ملی عراق غلبه کرد و با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه A انتخابی جام جهانی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران و عراق در دیدار دوم خود از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه خلیفه دوحه به میدان رفتند که این دیدار با ۳ گل به نفع شاگردان اسکوچیچ تمام شد.

گل‌های ایران را علیرضا جهانبخش در دقیقه ۲، مهدی طارمی در دقیقه ۷۰ و علی قلی‌زاده در دقیقه ۹۰ به ثمر رساندند.

با این پیروزی ارزشمند در خارج از خانه، تیم ملی با ۶ امتیاز از دو بازی نخست خود در صدر جدول گروه A انتخابی جام جهانی در آسیا قرار گرفت. کره‌جنوبی با ۴ و امارات با ۲ امتیاز در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند و تیم‌های عراق، لبنان و سوریه با یک امتیاز در قعر جدول جای گرفتند.

تیم ملی ایران ماه آینده و در پنجره فیفا دی، در بازی سوم در زمین امارات و در بازی چهارم در ورزشگاه آزادی با کره جنوبی روبه‌رو خواهد شد.

نیمه اول

گل: در دقیقه سوم، پاس در عمق امید نورافکن برای مهدی طارمی، منجر به ارسال دقیق و بسیار خوب این بازیکن به روی دروازه شد و علیرضا جهانبخش با ضربه سر دروازه عراق را در دقیقه دوم بازی گشود.

تیم ملی ایران در ادامه باز هم صاحب دو موقعیت گلزنی شد که طارمی در دقایق شش و دوازدهم از مقابل محوطه جریمه و همینطور مقابل محوطه شش قدم توپ را کم دقت و ضعیف زد تا خطری دروازه عراقی‌ها را تهدید نکند.

در دقیقه ۱۹ ایران صاحب ضربه ایستگاهی شد که ارسال جهانبخش به روی دروازه در یک رفت و برگشت با ضربه سر طارمی همراه شد و در ادامه منجر به برخوردی میان فهد طالب و وحید امیری شد و داور به نفع عراق خطا گرفت.

در دقیقه ۲۸ سردار آزمون اولین موقعیت خود را به دست آورد که ضربه سر او روی سر مدافع عراقی از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۲، تیم ملی باز هم دروازه عراق را تهدید کرد که پاس در عرض چهانبخش و شوت فنی سردار آزمون از داخل محوطه جریمه در مسیر ورود به گل توسط فهد طالب به طور ناقص دفع شد.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۷ مهند علی با ضربه سر دروازه ایران را گشود که پرچم کمک داور چینی، جشن عراقی‌ها را به سرعت برچید و داور وسط نقطه آفساید را نشان داد. نانگ، داور چینی برای مرور این گل، از کمک داور ویدیویی هم بهره گرفت که حکم به مردود اعلام شدن گل داد.

در دقیقه ۵۵، مصدومیت سعید عزت‌اللهی از ناحیه بینی مانع از ادامه مسابقه توسط این هافبک شد تا در روزی که میلاد سرلک هم غایب بود، اسکوچیچ از سامان قدوس به جای این بازیکن استفاده کند.

گل: مهدی طارمی در دقیقه ۷۰ ضد حمله تند و تیز تیم ملی را تبدیل به گل کرد. این حرکت با توپ گیری نوراللهی شروع شد و در ادامه سردار آزمون پاس گل را پشت مدافعان عراقی برای مهدی طارمی ساخت و کنترل توپ بسیار خوب و ضربه دقیق این مهاجم تیم ملی تبدیل به گل دوم ایران شد.

در دقیقه ۷۲ تیم ملی باز هم شانس گلزنی داشت. این بار مهدی طارمی برای سردار آزمون پاس گل فرستاد که صفا هادی از مقابل پاس آزمون توپ را دور کرد.

گل: علی قلی‌زاده که لحظاتی قبل وارد زمین مسابقه شده بود، در دقیقه ۹۰ سومین گل را روی پاس گل کریم انصاری فرد وارد دروازه عراق کرد تا حسن ختامی بر تلاش‌های ایران و عراق باشد.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی (کارت زرد) (سامان قدوس ۵۶)، علیرضا جهانبخش (کارت زرد)، احمد نوراللهی، مهدی طارمی (علی قلی‌زاده ۸۷)، وحید امیری (کریم انصاری فرد ۸۷)، حسین کنعانی‌زادگان، سردار آزمون و امید نورافکن.

ترکیب عراق: فهد طالب، علی فائز، احمد ابراهیم (کارت زرد)، ضرغام اسماعیل، شیرکو کریم (فرانس پتروس ۴۶)، صفاء هادی (علاء عبدالزهرا ۷۶)، امجد عطوان (کارت زرد)، العماری (مهند علی ۴۶)، ایمن حسین (کارت زرد)، بشار رسن (جاستین مرام ۲۸) و همام طارق (محمد قاسم ۷۱).


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 17 شهريور 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode