ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 شهريور 1400     |     کد : 196644

با اشاره به عدم آگاهی قبلی چین در مورد شیوع آن؛

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد منشأ ویروس کرونا منتشر شد

جامعه اطلاعاتی ایالات متحده گزارش خود در باب منشأ ویروس کرونا (کووید-۱۹) را منتشر کرد.

جامعه اطلاعاتی ایالات متحده گزارش خود در باب منشأ ویروس کرونا (کووید-۱۹) را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، جامعه اطلاعاتی آمریکا روز جمعه خلاصه‌ای کوتاه و غیرمحرمانه از تحقیقات خود در خصوص منشأ کووید -۱۹ را منتشر و اعلام کرد که این ویروس پیش از شیوع گسترده آن در اواخر سال ۲۰۱۹ برای دولت چین ناشناخته بود.

در این گزارش آمده است که شیوع این بیماری، یک رخداد طبیعی بوده و ناشی از (بکارگیری) تسلیحات بیولوژیکی نیست.

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی که روز پنج شنبه منتشر شد، اعلام کرد: «ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا این است که "سارس- ک وو-۲" ویروسی که عامل بیماری کووید -۱۹ است، احتمالاً از طریق یک رویارویی و در معرض قرار گرفتن اولیه و کوچک در محدوده زمانی نوامبر ۲۰۱۹– با شناسایی اولین موارد آشکار ابتلا به کووید -۱۹ در ووهان چین در دسامبر ۲۰۱۹- به انسان‌ها سرایت کرده است».

در ادامه این گزارش آمده است: «ما (جامعه اطلاعاتی آمریکا) این طور تشخیص می‌دهیم که این ویروس به عنوان یک سلاح بیولوژیکی، توسعه نیافته است. اکثریت نهادها (ی اطلاعاتی) نیز با درجه پائینی از اطمینان اینطور ارزیابی می‌کنند که سارس- کوو-۲ احتمالاً دستکاری ژنتیکی نشده است؛ با این حال، دو نهاد اطلاعاتی دیگر بر این باورند که شواهد و مستندات برای انجام یک ارزیابی در این دو زمینه کافی نیست».

در نهایت، جامعه اطلاعاتی آمریکا این‌طور نتیجه گیری می کند که مقامات چین پیش از شیوع اولیه بیماری کووید -۱۹، آگاهی قبلی نسبت به این ویروس نداشتند.

در مورد فرضیه‌های مختلفی که در خصوص نحوه سرایت اولیه مطرح می‌شود، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا خاطرنشان کرد که سرایت هم به روش طبیعی و هم در حادثه ای مرتبط با آزمایشگاه (نشت آزمایشگاهی) «محتمل هستند».

این گزارش در پایان می‌افزاید که «همکاری چین برای دست یافتن به یک ارزیابی قاطع و نهایی در مورد منشأ کووید -۱۹ به احتمال بسیار ضروری است».

در همین راستا، منابع آمریکایی پیش‌تر اعلام کرده بودند که گزارش‌های نهادهای اطلاعاتی این کشور درباره منشأ ویروس کرونا که به درخواست «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده تهیه شده، هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

هدف از این تحقیقات مشخص شدن این مسأله بود آیا شیوع این ویروس نتیجه طبیعی سرایت از حیوان به انسان بوده یا به واسطه نشت از آزمایشگاه شیوع یافته است.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین، پیشتر گزارش آمریکا در این ارتباط را «ضد علمی» عنوان کرده و گفته بود که دولت آمریکا در این گزارش نتیجه تحقیقاتی را که سازمان بهداشت جهانی (WHO) قبلاً انجام داده، کاملاً نادیده گرفته و این تحقیقات جدید را تنها برای «پیشبرد اهداف سیاسی» خود پیگیری می‌کند.


نوشته شده در   شنبه 6 شهريور 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode