ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1400     |     کد : 196546

امام جمعه بناب:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‌متولی است

امام جمعه بناب گفت: در هیچ روزگاری مثل زمان فعلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی متولی و مظلوم واقع نشده است.

امام جمعه بناب گفت: در هیچ روزگاری مثل زمان فعلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی متولی و مظلوم واقع نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی امروز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: تا خلقت وجود دارد، خون امام حسین (ع) نجات بخش و هدایت گر است و تا قیامت عزای امام حسین (ع) برقرار است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در تاریخ هزاران هزار عاشورایی تربیت کرده است؛ افزود: مهم‌ترین و اصلی ترین فلسفه و رسالت رخداد عاشورا اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است ولی من متأثر و متأسفم که در هیچ روزگاری فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی متولی و مظلوم واقع نشده است و با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر مظلوم واقع می‌شود.

خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: با اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که سایر فریضه‌ها در جامعه تحقق می‌یابند.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه هر زمان امر به معروف و نهی از منکر از جامعه برچیده شود، آن موقع فلاکت و بدبختی جامعه را فرا می‌گیرد؛ گفت: با تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر خشکسالی و انواع بلاها جامعه را فرا گرفته و تالاب‌ها خشک می‌شوند و انواع آفت ها جامعه را فرا می‌گیرد.

وی اذعان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود، رباخواری و سگ گردانی در جامعه رواج یافته و حلال و حرام رفته رفته در جامعه رنگ می بازد و طلاق جامعه را فرا می‌گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با انتقاد از مدیران و مسئولان بخاطر عدم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: هیچ مسئول و مدیری تکان نمی‌خورد و به صداهای ناهنجار اعتراضی نمی‌شود اما مردم به صدای اذان و صدای زیارت عاشورا اعتراض می‌کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: در اوضاع و احوال کنونی مسئولان، مدیران، طلاب، روحانیون و علمای بزرگوار نباید بی تفاوت باشند تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رنگ ببازد.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بناب یادآور شد: از دولتمردان تازه نفس که با عنوان انقلابی و جهادی پا به عرصه خدمت گذاشته‌اند، انتظار می‌رود به داد این فریضه مظلوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برسند و نگذارند این فریضه تا این حد مظلوم واقع شود خطرناک‌تر از آن اینکه حالت بی تفاوتی جامعه را پر کند.

امام جمعه بناب تأکید کرد: از این رو مردم بایستی امر به معروف و نهی از منکر را از خانواده‌های خود شروع کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی در پایان خطبه‌ها بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در دستجات عزاداری تأکید کرد و گفت: مسئولین هیأت‌های مذهبی و روحانیون در برنامه‌های عزاداری قطعاً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با این کار به کادر درمان کشور و شهرستان کمک کنند.


نوشته شده در   جمعه 22 مرداد 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode