ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 مرداد 1400     |     کد : 196402

در خطبه‌های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

موضوع غدیر باید باعث وحدت بیشتر مسلمانان شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نباید طرح موضوع غدیر بر جدایی مسلمانان منجر شود بلکه باید موجب وحدت بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نباید طرح موضوع غدیر بر جدایی مسلمانان منجر شود بلکه باید موجب وحدت بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اهمیت رعایت تقوا گفت: تقوا زمینه لازم برای ظهور حقیقت وجودی انسان است و بدون تقوا استعدادهای الهی انسان امکان شکوفا شدن ندارد.

وی سپس با اشاره به اهمیت خانواده افزود: مساله تربیت کودک به اندازه‌ای اهمیت دارد که به جرأت می‌توان گفت جامعه‌ای که برنامه برای تربیت انسان در دوران کودک نداشته باشد از زندان بحران‌های رنگارنگ دنیا رهایی پیدا نخواهد کرد.

آل هاشم ابراز داشت: هر پدر و مادری که از توجه به تربیت کودک غافل شوند در محضر پروردگار در خصوص ناهنجاری‌های فرزندانشان پاسخگو خواهند بود. یکی از وظایف اساسی والدین آموزش معارف لازم دینی به کودکان است.

امام جمعه تبریز سپس به موضوع تربیت صحیح فرزندان اشاره داشت و گفت: پایه‌های تربیت انسان در دوران کودکی بنا می‌شود. ریشه دین گریزی و دین ستیزی، به کم توجهی و بعضاً بی توجهی خانواده بر می‌گردد که نسبت به تربیت این نسل در دوران کودکی بی توجه بوده‌اند. کودک از رفتار پدر و مادر تأثیر می‌پذیرد و رفتار بیشتر از گفتار تأثیر دارد.

فرهنگ غدیر محور امنیت جهانی است

آل هاشم سپس به موضوع غدیر خم اشاره داشت و گفت: فرهنگ غدیر محور امنیت جهانی است و تا امنیت در جامعه حاکم نشود، فراهم کردن اقتصاد سالم ممکن نخواهد بود. مقام معظم رهبری می‌فرماید ماجرای غدیر فقط نصب جانشین برای پیامبر اکرم (ص) نبود بلکه در کنار نصب جانشین، توجه به مساله امامت بود.

وی ادامه داد: پیامبر می‌فرماید روز عید غدیر برترین عیدهای امت من است و روزی است که خداوند، علی (ع) را به عنوان پرچمدار نصب کرده و روزی است که نعمت را بر امت من تمام کرده است. زنده نگه داشتن غدیر، زنده نگه داشتن اسلام است.

موضوع غدیر باید باعث وحدت بیشتر مسلمانان شود

امام جمعه تبریز گفت: نباید طرح مساله غدیر بر جدایی مسلمانان منجر شود بلکه باید موجب وحدت باشد. از روز غدیر تا روز مباهله باید همه جا جشن و سرور باشد.

وی ابراز داشت: جشن‌های غدیر تا روز مباهله با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت باشکوهی برگزار شود و هیئات دست به دست هم دهند تا این جشن‌ها به خوبی برگزار شود.

هشدار نسبت به افزایش شیوع ویروس کرونا در جامعه

آل هاشم به شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، تبریز به سوی وضعیت قرمز کرونایی می‌رود.

موضوع غدیر باید باعث وحدت بیشتر مسلمانان شود

وی سپس با تبریک سالروز میلاد امام هادی (ع) گفت: امام هادی (ع) احیا کننده و تحکیم بخش نظریه نظام مدیریت الهی هستند.

امام جمعه تبریز به سالروز سفر رهبر انقلاب به تبریز اشاره کرد و افزود: پنجم مرداد روزی است که مقام معظم رهبری به تبریز تشریف آوردند و تبریز و آذربایجان استقبال با شکوهی از ایشان انجام دادند. به ایشان می‌گوئیم ۲۸ سال از سفر شما به آذربایجان و تبریز می‌گذرد؛ مردم تبریز و اهل آذربایجان بازهم منتظر قدوم متعالی هستند.

وی به سالروز اولین اقامه نماز جمعه توسط آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه حج عاشقانه و جلا بخشنده روح و روان است. ساختار نماز جمعه یک ساختار مسلسل بوده و نمایش قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است.

آل هاشم ادامه داد: نماز جمعه تلاش برای حفظ وحدت جامعه و سنگر وحدت و عزت در نظام اسلامی است. ائمه جمعه در موضع گیری های خود باید تمام جوانب را در نظر بگیرند.

وی سپس گفت: امام جمعه باید امام جمعه همه مردم و همه احزاب باشد و به تمام گروه‌های سیاسی داخلی عنایت داشته باشد تا در جامعه بین آحاد مردم صفا و صمیمیت برقرار شود.

وی به سالروز عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: یاد رزمندگان ارتش و سپاه در عملیات مرصاد در سال ۶۷ در منطقه اسلام آباد مخصوصاً شهید صیاد شیرازی را گرامی می‌داریم.

موضوع غدیر باید باعث وحدت بیشتر مسلمانان شود

کمر تولید داخلی شکسته است

آل هاشم سپس به تشکیل دولت سیزدهم طی هفته‌های آتی اشاره کرد و افزود: مسائل اصلی مردم، بیکاری و معیشت طبقات ضعیف جامعه و مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را می‌شکند. سیاست‌های داخلی کشور غلط است که جوان مبتکر را ناامید می‌کند.

وی ابراز داشت: تشکیل دولت جوان حزب اللهی یک ضرورت غیر قابل انکار است. راه تحول تشکیل دولت جوان مؤمن انقلابی است و جوانان نخبه و مؤمن و انقلابی باید وارد عرصه کار و اداره کشور شوند.

امام جمعه تبریز به جنگ رسانه‌ای دشمن نیز اشاره داشت و گفت: دشمنان تمرکز جنگ رسانه‌ای خود را علیه ایران گذاشته‌اند تا کشور را در آستانه انتقال دولت دچار التهاب ساختگی کنند. گرانی‌ها، بازار رها شده، قصه پر غصه آب در خوزستان نجیب و صبور از مصادیقی است که به خاطر غفلت‌ها و یا بی توجهی‌ها حاصل شده است.

وی ابراز داشت: دشمن این همه تبلیغ کرده بود که مردم پای صندوق‌های رأی نروند ولی مردم پای صندوق‌های رأی رفتند و دشمن عصبانی شد. آرزوهای استکبار از میوه‌های نشست وین بر باد رفته و اکنون آمریکا و اروپا باید بیش از پیش منتظر سیاست‌های نظام اسلامی بنشینند، انتظاراتی که دیگر هیچوقت برآورده نخواهد شد.

آل هاشم ادامه داد: شکل گیری یک هماهنگی مطلوب و هم افزایی بین قوای سه گانه و دستگاه‌ها، امید به کاهش مشکلات را در یک بازه زمانی معقول افزایش خواهد داد.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 2 مرداد 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode