ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 خرداد 1400     |     کد : 196087

یک کارشناس مذهبی:

فهم ظاهری، انسان را در خسارت قرار می‌دهد

یک کارشناس مذهبی با بیان این‌که کسانی که بیشتر می‌فهمند با افرادی که کمتر می‌فهمند، مساوی نیستند، افزود: فهم و عقل ما در دنیای مادی، بیشتر به ظاهر و چشم است که در نهایت باعث می‌شود انسان در خسارت قرار بگیرد و زیان ببیند.

ایسنا/آذربایجان شرقی یک کارشناس مذهبی با بیان این‌که کسانی که بیشتر می‌فهمند با افرادی که کمتر می‌فهمند، مساوی نیستند، افزود: فهم و عقل ما در دنیای مادی، بیشتر به ظاهر و چشم است که در نهایت باعث می‌شود انسان در خسارت قرار بگیرد و زیان ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی ماندگاری در مراسم روز ولادت حضرت معصومه (س) با عنوان "همایش دختران آفتاب" با مشارکت جامعه بسیج زنان در امامزاده سید حمزه تبریز، با اشاره به مصرع شعری "توانا بود هر که دانا بود" افزود: این شعر را می‌توان به گونه‌ای دیگر با عنوان " هرچه فهم ما بیشتر، سهم ما بیشتر و خسارت ما کمتر است" تعبیر کرد که به زندگی کنونی و آخرت ما ربط دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بر این اساس هرچقدر در این عالم دنیوی، بیشتر بفهمیم، برداشت و استفاده ما از هر چیزی در این عالم نیز بیشتر بوده و خسارت ما کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: انجام فریضه نماز، برای ما کار بسیار سختی است و کسی هم نمی‌تواند آن را انکار کند، دلیل این سختی هم ظاهر بینی است. اگر به باطن نماز پی ببریم و معلومات خود را در این خصوص ارتقا دهیم، آن موقع نماز خواندن کار آسانی می‌شود.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این‌که ما اغلب برای عکس گرفتن با افراد مشهور هیجان زده می‌شویم، گفت: مشهورتر از خدا در دنیا وجود ندارد و باطن نماز هم به نوعی عکس گرفتن با خدا است. کسانی که بدانند باطن نماز چیست و از ماهیت آن باخبر شوند، هیچ گاه از نماز دست نخواهند کشید.

وی افزود: در روایات داریم که باطن روزه هم به عنوان لباسی است که انسان را از آتش جهنم حفظ می‌کند، در حالی که ظاهر آن فقط امتناع از خوردن و آشامیدن است. در نتیجه با پی بردن به باطن روزه هست که سختی نخوردن غذا و نیاشامیدن آب، شیرین می‌شود.


 


نوشته شده در   يکشنبه 23 خرداد 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode