ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 خرداد 1400     |     کد : 196024

استاد حوزه و دانشگاه در تبریز:

خواست قلبی امام راحل، شرکت دشمن شکن مردم در انتخابات

شرکت مردم در انتخابات به عنوان فریضه و تکلیف ملی و شرعی همواره مورد تاکید امام راحل بوده و ایشان در دوره حیاتشان بر شرکت گسترده مردم در انتخابات برای حفظ آرمان‌های انقلاب و شهدا تاکید داشتند.

 شرکت مردم در انتخابات به عنوان فریضه و تکلیف ملی و شرعی همواره مورد تاکید امام راحل بوده و ایشان در دوره حیاتشان بر شرکت گسترده مردم در انتخابات برای حفظ آرمان‌های انقلاب و شهدا تاکید داشتند.

به گزارش نصر، امام خمینی (ره) بارها در سخنرانی های مختلفشان حضور و شرکت در انتخابات را یک تکلیف ملی و دینی برشمردند و این حضور موثر را گام محکمی در جهت حفظ اقتدار نظام و انقلاب و افزایش قدرت بین الملل انقلاب اسلامی ایران در میدان های بین المللی دانستند.  
وفاداری و علاقه مردم به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در طول سال های پس از رحلت امام در سالروز ارتحال ایشان تجلی پیدا می کند و همه ساله مردم با شور و شوق و از سر وفاداری به آرمان های بلند معمار کبیر انقلاب برای تجدید میثاق و عمل به فرمایشات آن سفر کرده در مراسم های بزرگداشت امام خمینی (ره) شرکت می کنند.
مصادف شدن و نزدیک بودن سی و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نویدبخش انتخاباتی پرشور است تا مردم با تاسی از فرمایشات و تاکیدات امام راحلشان در انتخابات ۲۸ خرداد حضوری چشمگیر داشته باشند.
عضو هیات علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: امام راحل با ۶ معرفت و بصیرت توانست پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته و مقتدر نگهدارد، خداشناسی، حق شناسی، آخرت شناسی، دنیا شناسی، دشمن شناسی و معرفت شناسی.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام در مصلی امام خمینی(ه) تبریز خواستار رعایت اصل انصاف در انتخابات شد و گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات موجب غضب دشمن، پیروزی دگر باره انقلاب و رضایت شهدا می شود.  

آدرس غلط ندهید، مردم از گرانی و تورم گله مند هستند
استاد حوزه و دانشگاه افزود: تشویق مردم به عدم شرکت در انتخابات فتنه دشمنان است، آیا هفت نامزد ریاست جمهوری هشت یا ۹ نامزد می شد مشکلات رفع می شد، پس به مردم آدرس غلط ندهید، مردم از گرانی، تورم، بی کاری، تبعیض، سوء مدیریت و ضعف های کشور گله مند هستند.  
حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: همان طور که امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی به ایران استقلال سیاسی، عزت، اقتدار و فرهنگ ما می توانیم را ارمغان آورد اکنون با شرکت در انتخابات باید همگان از این دستاوردها محافظت کنیم.  
وی همچنین اضافه کرد: یکی از اصولی که باید نه تنها انتخابات بلکه در کل زندگی رعایت کنیم، اصل انصاف است و باید در این انتخابات نیز انصاف را رعایت کنیم.
وی در واکنش به برخی اعتراضات در خصوص موضوع تایید و رد صلاحیت ها توسط شورای نگهبان قانون اساسی نیز اظهار کرد: در تمام کشورهای دنیا سازوکار بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی وجود دارد که به طور مثال در فرانسه، بلغارستان، اتریش، آلمان و ترکیه شورای قانون اساسی، در بعضی کشور ها شورای عدالت و در آمریکا نیز از طریق ۲ مجلس صلاحیت کاندیدا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: در یکی از انتخابات ها از میان ۷۹ نفر از ثبت نام کنندگان تنها صلاحیت آقایان هاشمی و شیبانی مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفت یا در انتخابات هفتمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی صلاحیت ۹۰ نماینده دوره ششم احراز نشد و حتی ۳۱ استاندار به همراه وزیر کشور به دیدار رهبر انقلاب رفته و گفتند که یا انتخابات را برگزار نخواهند کرد یا استعفا خواهند داد که رهبر انقلاب فرمودند حتی یک روز هم نباید انتخابات به تاخیر بیفتد و اگر تمام استانداران استعفا بدهند نفرات جدید جایگزین و انتخابات برگزار شود.
وی گفت: چرا یک عده در مقابل قانون غوغا سالاری کرده و به رسانه های معاند خوراک درست می‌کنند؟  ما خطاب به این افراد می‌گوییم که از خون شهدا، از خون شهید سلیمانی و از خانواده‌ی شهدایی که فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرده اند، بترسند و خجالت بکشند.
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی تاکید کرد: آیا اگر اکنون شهید سلیمانی در میان ما بود، مردم را برای حضور در انتخابات دعوت می‌کرد یا برای عدم حضور؟ کسانی که می‌دانند در بین مردم تاثیرگذار هستند و با این همه مردم را به رای ندادن تشویق می‌کنند، باید در روز قیامت پاسخگوی شهدا و شهید سلیمانی باشند.
وی همچنین گفت: ما باید بدانیم هر کاری که موجب عصبانی شدن دشمنان شود، برای ما عمل صالح محسوب خواهد شد و اکنون نیز ببینیم که چه کسانی از مشارکت نکردن در انتخابات خوشحال و چه کسانی ناراحت می شوند.

در دیدگاه امام، مدیران و مسوولان نوکر مردم هستند
استاد حوزه و دانشگاه تبریز نیز در گفت و گویی اظهار کرد: امام خمینی(ره) موجب جوشش و تحرک در علوم مختلف شد سرچشمه عرفان جدید، فلسفه، فقه و اجتهاد بوده و این علوم را به روز کرد طوری که عارفان، فیلسوفان، فقها و مجتهدان بسیاری را سرسفره خود گردآورد.
 حجت الاسلام نظری گفت: این موضوع در حوزه های مختلف تا به جایی رسید که دانشمندان و بزرگان غربی عصر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را عصر خمینی نامیدند.  
وی افزود: امام راحل نشان داد که اسلام تنها دین نماز، روزه و مسجد نیست بلکه تمام جنبه ها را دربرمی گیرد و با انقلاب اسلامی آن را ثابت کرد و سربازانی مثل شهید چمران و سردار قاسم سلیمانی را تربیت کرد و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب همان پرچم را نه فقط ذهنی بلکه به طور عینی بر دست دارد.  
وی ادامه داد: نهضت انقلاب اسلامی با نگرش جهانی شکل گرفت به طوری که توانست تمدن اسلامی را بنیان بگذارد طوری که اکنون سربازان انقلاب در پیچ بزرگ تاریخ نقش مهمی را ایفا می کنند.
حجت الاسلام نظری همچنین با اشاره به اهمیت مدیریت از دیدگاه امام و اهمیت انتخابات، تاکید کرد: اندیشه های حضرت امام در خصوص مدیریت کشور دیدگاه مترقی بوده بر این اساس مدیران قبل وارد شدن به عرصه مدیریتی باید دیدگاه های حضرت امام را مطالعه کنند.اندیشه های حضرت امام در خصوص مدیریت کشور دیدگاه مترقی بوده بر این اساس مدیران قبل وارد شدن به عرصه مدیریتی باید دیدگاه های حضرت امام را مطالعه کنند.  
وی یادآور شد: مدیرانی که به این دیدگاه باور ندارد نباید وارد این عرصه شوند در غیر این صورت ظلم می کنند، چون در دیدگاه امام راحل مسوولین نوکر مردم هستند.  
وی خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی می گوید، جان خودم را نذر مردم کردم و به قول خود وفا کرد، حضرت امام خمینی(ره) سربازان و مدیرانی را می خواهد تا مثل شهید حججی و سردار سلیمانی باشند.  
حجت الاسلام نظری با اشاره به ضرورت حفظ اعتماد مردمی، تاکید کرد: باید اعتمادی را که امام راحل بین مردم ایجاد کرده است مسوولان آنرا حفظ کنند.  
استاد حوزه و دانشگاه تبریز ادامه داد: مسوولان باید به دنبال حمایت از فقرا و مستضعفان باشند.  
 خبرگزاری ایرنا


نوشته شده در   جمعه 14 خرداد 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode