ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 24 فروردين 1400     |     کد : 195559

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و رهایی از قید و بندهای زندگی مادی است و در این راستا قرآن بهترین چراغ راه رهایی انسان از این وابستگی هاست.

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و رهایی از قید و بندهای زندگی مادی است و در این راستا قرآن بهترین چراغ راه رهایی انسان از این وابستگی هاست.

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، شامگاه ۲۲ فروردین‌ماه، در مراسم قرعه کشی نفرات برگزیده مسابقه تلویزیونی «قرآن نغمه‌سی» در مسجد شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شده است. بنابراین، رابطه ویژه‌ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد، همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می‌کند، رمضان نیز بهار قرآن است.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر این‌که در ماه رمضان، ماه انس با قرآن، باید ویژگی همدم بودن با قرآن را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم، افزود: قرآن، کتاب کامل انسان سازی است، به گونه‌ای که همه برنامه‌ها و رموز تکامل را دربردارد. قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت است.

وی، تسلط بیشتر بر فضای مجازی را نیاز مجموعه‌های قرآنی دانست و گفت: حضور موسسات مختلف قرآنی در این فضا باعث شده تا این فضا به عطر قرآنی آغشته شود.

حجت الاسلام حسینی عرصه ترویج فرهنگ قرآنی را عرصه جهادی دانست و بیان کرد: قرآن سفره پهن شده الهی است که هر کس به اندازه خودش از آن بهره‌مند می‌شود و به دیگران نیز در این امر کمک می کند، در حالی که امروزه تعداد بسیار کمی از افراد جامعه به فکر مسائل فرهنگی و قرآنی هستند.

وی مشکل اساسی فرهنگی و اجتماعی جامعه را تبدیل نشدن مفاهیم قرآنی به سبک زندگی خواند و بیان کرد: وجود تعامل، امری ضروری برای گسترده کردن بستر قرآنی در کشور برای تبدیل کردن مفاهیم قرآنی به سبک زندگی است.

وی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور، بیان کرد: امسال برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط حساس بیماری کرونا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: با وجود این‌که محدویت‌های کرونایی باعث حضور کمرنگ محافل قرآنی شده است اما امسال مجموعه‌ها و نهادهای قرآنی استان، از جمله اداره کل اوقاف، اداره کل تبلیغات اسلامی و صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با مشارکت یکدیگر، برنامه تلویزیونی قرآن نغمه‌سی را ترتیب داده‌اند تا ماه مبارک قرآنی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به این‌که مسابقه «قرآن نغمه‌سی» خانه‌های مردم را با تلاوت قرآن نورانی می‌کند، افزود: در جلد دوم کتاب اصول کافی آمده است، «خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید؛ خانه‌ای که زیاد در آن قرآن تلاوت شود خیر و برکتش فزونی یابد به اهلش فراخی رسد و نورش به اهل آسمان روشنایی دهد؛ بدان سان که ستاره‌های آسمان به اهل زمین، روشنایی دهند».

گفتنی است، مسابقه تلویزیونی «قرآن نغمه‌سی» به صورت مسابقه‌ای از اول تا ۲۷ ماه مبارک رمضان از شبکه سهند پخش می‌شود.


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 24 فروردين 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode