ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 فروردين 1400     |     کد : 195533

امام جمعه تبریز:

مساجد غیرت و همت خود را در ایام کرونا نشان دادند

امام جمعه تبریز گفت: مساجد در ایام کرونا، غیرت و همت خود را نشان داده و وظیفه دینی، شرعی و انسانی خود را با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک به افراد کم بضاعت انجام دادند.

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز گفت: مساجد در ایام کرونا، غیرت و همت خود را نشان داده و وظیفه دینی، شرعی و انسانی خود را با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک به افراد کم بضاعت انجام دادند.

حجت السلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم غبارروبی حرم مطهر امامزاده سیدحمزه (ع) با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه منتسب به رسول اکرم (ص) و هفته غبارروبی مساجد، گفت: در این هفته بایستی به غبارروبی داخلی نیز توجه کنیم و در کنار غبارروبی و نظافت ظاهری مساجد، درون و باطن خود را نیز غبارروبی انجام دهیم‌ تا برای ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان آماده باشیم‌.

به گزارش ایسنا،‌ وی افزود: ماه مبارک رمضان، ماهی است که حتی استراحت در آن معادل عبادت بوده و خواندن یک آیه در این روزها، مساوی با ختم قرآن در غیر ماه مبارک رمضان است. 

وی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان، ماه بسیار عزیزی است، افزود: متاسفانه برخی از افرادی که روزه می‌گیرند، در صورت داشتن ناراحتی مختصر، فکر می‌کنند که باید روزه خود را بشکنند و غذا بخورند وگرنه برایشان ضرر دارد، در حالی که بسیاری از پزشکان و اطبای اسلامی و غیراسلامی معتقد هستند که غذا نخوردن و ننوشیدن مایع بر خلاف باورهای عمومی، برای بدن منفعت دارد.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: حتی دانشمندی به نام الکسی سوفورین می‌گوید که من برای درمان بیشتر امراض، دوایی مانند روزه پیدا نکردم. که در این‌جا مراد از روزه همان نخوردن و ننوشیدن است‌.

وی با بیان این‌که مساجد از ابتدا و زمان پیامبر اکرم (ص) پایگاه اجتماع مردم بود، اظهار کرد: از زمان رسول خدا (ص) که مسجدالنبی بنا شد، دین و دنیای مردم در مساجد اتفاق می‌افتاد و حتی قضاوت‌ها نیز در این مکان مقدس انجام ‌می‌گرفت.

وی افزود: انقلاب اسلامی نیز از این مساجد آغاز شده است ولی متاسفانه اکنون شرایط اجتماعی به گونه‌ای شده که حتی افراد متدین در مساجد حضور کم رنگی دارند. 

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که برخی از دست اندرکاران مساجد به هیئت‌های عزاداری بها نمی‌دهند و از آن‌ها پول می‌گیرند، گفت: مساجد مکان اصلی عزاداری هستند و نباید به دنبال ساخت حسینه باشیم و هزینه اضافی را در این راستا تقبل کنیم.

وی گفت: برخی از هیئت‌های عزاداری در زمان اذان به جای قطع عزاداری و آمدن به مسجد، هنوز به کار خود ادامه می‌دهند در حالی که این عزاداری با خالی نگه داشتن مساجد، ارزشی ندارد.

وی با اشاره به لزوم تکریم امامزاده‌ها، گفت: با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اکنون امامزاده‌ها به صورت مرتب و منظم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اکنون امامزاده‌ها مراکز فرهنگی استان شده‌اند، گفت: باید امامزاده‌ها به گونه‌ای آماده شوند که اتفاقات مهم شهر در این اماکن انجام بگیرد و محل اجتماع مردم باشد چرا که حضور در این اماکن، برکت و معنویت خاصی دارد و حتی کسانی که اهل حجاب و زیارت نیستند هم با حضور در امامزاده، از معنویت آن بهره مند می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به فرارسیدن هلول ماه مبارک رمضان
و هفته تکریم مساجد، گفت: امروز غبارروبی مساجد و امامزاده سیدحمزه تبریز به صورت نمادین انجام گرفت.

وی متذکر شد: امیدواریم تا با انجام این امر، آماده‌ی غبارروبی جان‌ها باشیم به استقبال از ماه مبارک رمضان و درک لیالی قدر برویم.

 


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 21 فروردين 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode