ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 فروردين 1400     |     کد : 195505

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی:

امیدآفرینی مهمترین وظیفه هنر انقلاب است

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به رویکردهای هنر انقلاب گفت: امیدآفرینی در جامعه مهمترین وظیفه هنر انقلاب است.

 رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به رویکردهای هنر انقلاب گفت: امیدآفرینی در جامعه مهمترین وظیفه هنر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدحسین بلاغی ظهر چهارشنبه در نشست خبری هفته هنر انقلاب در تبریز گفت: روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب، روح هویتی و فرهنگی دارد که باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

وی سپس در خصوص هنر انقلاب اظهار داشت: هنر انقلاب هنری بوده که دیدگاهش برای مردم و به خاطر مردم است. بر اساس منشور هنر انقلاب، رسالت هنر صیقل دادن اسلام ناب و در خدمت آرمان‌های جامعه برای عدالت طلبی است.

بلاغی در ادامه با تاکید بر اینکه هنر انقلاب ترسیم کننده عدالت و شفافیت است، ادامه داد: هنر انقلاب ترسیم کننده استقلال هویتی در چهارچوب مکتب اسلام ناب بوده که مردم بتوانند از هویت‌های خود شناخت کافی داشته و از آن دفاع کنند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول سالیان گذشته حوزه هنری به عنوان متولی هنر انقلاب بوده است، گفت: نبود منابع مالی باعث نشده کار هنر انقلاب متوقف شود.

تولیدات در فضای مجازی ۸ برابر شد

وی به شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن برنامه‌های حضوری اشاره کرد و گفت: وظیفه فعالان هنری در فضای مجازی دوچندان شده و ما نیز ۹۵ درصد کارها را به فضای مجازی متمرکز کرده‌ایم به طوری که تولیدات فضای مجازی حوزه هنری استان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۸ برابر شد.

بلاغی با بیان اینکه در سالگرد شهادت سردار سلیمانی بیش از ۱۱۰ عنوان محتوای فاخر مجازی منتشر کردیم گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه اصلی داشتیم که با ۴۰۰ ریز عنوان در حوزه فرهنگی و هنری اجرا کردیم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۸ ماه سینماها تعطیل شد، گفت: با اینکه اماکن دیگر باز بود ولی در سینماها که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و تهویه نیز مناسب بود، بسته شد.

وی گفت: البته با تلاشی که داشتیم موفق شدیم جشنواره فیلم فجر را با فاصله گذاری اجتماعی در تبریز اکران کنیم.

پردیس سینمایی مراغه بعداز ۴۲ سال احداث می‌شود

بلاغی در خصوص پروژه‌های سینمایی استان نیز گفت: مجتمع سینمایی ۲۹ بهمن تبریز با ۷ سالن هم اکنون نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت دارد و تلاش می‌کنیم تا دهه فجر به بهره برداری برسانیم.

وی در خصوص پردیس سینمایی مراغه نیز اظهار داشت: این پردیس بعداز ۴۲ سال در فضای ۱۳ هزار هکتاری در حال اجرا است. تا پایان اردیبهشت ماه می‌توانیم کلنگ این پروژه را بزنیم.

بلاغی افزود: پردیس سینمایی سراب نیز دیگر پروژه مهم ما بوده که وارد فاز عملیاتی شده و طی یک سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 18 فروردين 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode