ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 فروردين 1400     |     کد : 195500

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد

شناسایی بیش از ۱۰۰۰ بیمار با علائم مثبت بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی در روزهای آینده بدتر خواهد شد، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از هزار بیمار با علائم مثبت بیماری کرونا شناسایی شده است.

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی در روزهای آینده بدتر خواهد شد، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از هزار بیمار با علائم مثبت بیماری کرونا شناسایی شده است.

محمد حسین صومی سه شنبه شب در گفت‌وگوی خبری با تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: در مجموعه استان‌های کشور شاهد افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی هستیم، در استان ما نیز تعداد بیماران بستری رو به افزایش است.

وی از بستری بودن ۸۵۸ نفر در بخش‌های بیمارستانی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این آمار در تاریخ سی‌ام اسفند ماه برابر با ۳۸۵ نفر بود، اما آمار کنونی افزایش بیش از دو برابری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به بستری بودن ۱۸۳ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: ۶۰ نفر به کمک دستگاه تهویه مکانیکی نفس می‌کشند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش بیش از ۲.۵ برابری تعداد مراجعان سرپایی خبر داد و افزود: شهرستان‌های جلفا، سراب، شبستر، میانه و هشترود جزو شهرهای قرمز و پرخطر و پنج شهر تبریز، اهر، کلیبر، مرند و چاراویماق نارنجی بوده و در آذرشهر و بناب نیز تعداد بستری‌ها رو به افزایش است.

وی در خاتمه گفت: ۲۵ درصد افراد بستری در روزهای اول، افراد غیربومی بودند؛ آمارها بر اساس ورودی موبایل‌ها در طول ۱۵ روز گذشته افزایش ۱۲۷ درصدی ورودی‌ها در استان را نشان می‌دهد؛ در حالی که خروجی استان ما تنها ۱۵ درصد تحت تاثیر قرار گرفته است؛ این نشان می‌دهد که هنوز بسیاری از افراد غیر بومی در استان ما حضور داشته و عامل انتشار ویروس هستند.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 فروردين 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode