ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 فروردين 1400     |     کد : 195362

بهبود زخم‌های بیماران با گل همیشه‌بهار

مسوول فنی مرکز خدمات تخصصی تولید فرآورده‌های دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی گفت:

مسوول فنی مرکز خدمات تخصصی تولید فرآورده‌های دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی گفت:گل همیشه‌بهار با نام علمی Calendula officinalis با توجه به قیمت مناسب و در دسترس بودن آن، می‌تواند در درمان زخم‌ها مورد استفاده قرار گیرد و به‌عنوان یک روش درمانی در بیمارستان‌ها و منازل برای بهبود زخم‌های بیماران تجویز و استفاده شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حورا آموزگار، داروساز و مسئول فنی مرکز خدمات تخصصی تولید فرآورده‌های دارویی این پژوهشکده عنوان کرد: از خواص گل همیشه‌بهار می‌توان به درمان مشکلات مختلفی اشاره کرد؛ از جمله انواع بثورات جلدی، آلرژی، اگزما، درماتیت، ورم و التهاب ناشی از گرفتگی عضلات، آسیب‌های عضلانی و رگ به رگ شدن، التهاب چشم و خارش ناشی از التهاب ملتحمه و عفونت‌های قارچی.

وی اظهار کرد: تحقیقات گیاه‌شناسان نشان می‌دهد که گل همیشه‌بهار از نوع کالاندولا، حاوی عناصر فعال متعددی ازجمله انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و روغن‌های فرار است. بوی قوی و رنگ روشن این گل به‌خاطر وجود همین عناصر است که باعث دفع بعضی از انواع قارچ‌ها، حشرات و آفات می‌شود. همچنین گردش خون را بهبود می‌بخشد و التهاب را کنترل می‌کند.

آموزگار با اشاره به اینکه رادیکال‌های آزاد یکی از مهم‌ترین عوامل زوال سلولی و پیری است، گفت: کالاندولا نه‌تنها آسیب‌های اکسیدکننده‌ی رادیکال‌های آزاد که بر بافت‌های حساس بدن ازجمله چشم تاثیر می‌گذارند را کنترل می‌کند، بلکه با عفونت‌های پوست، عفونت‌های دستگاه تناسلی و دستگاه گوارش نیز که ناشی از ویروس‌ها و باکتری‌هاست، مقابله می‌کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده که گل همیشه‌بهار می‌تواند از رشد باکتری در زخم‌ها جلوگیری کند و حتی می‌تواند علائم مرتبط با شیمی درمانی و انواع درمان‌های مرتبط با سرطان را کاهش دهد. قابلیت گل همیشه‌بهار برای کمک به درمان زخم‌ها، به دلیل تحریک تولید سلول‌های بافت پوششی است و این ویژگی به دلیل وجود گلیکوپروتئین‌ها و نوکلئوپروتئین‌هاست.

وی به افزایش سرعت چرخه‌ی سلولی و بهبود تولید کلاژن این گل بهاری اشاره و خاطرنشان کرد: در طب سنتی از محصولات تهیه شده از گل همیشه‌بهار برای درمان زخم‌های داخلی و خارجی استفاده می‌کنند و علاوه بر افزایش سرعت بهبود زخم، از عفونی شدن آن پیشگیری می‌کند. حتی امروزه نیز از محصولات تهیه شده از کالاندولا برای بهبود و سرعت بخشیدن به ترمیم اِسکارها (جای زخم)، بعد از عمل‌های جراحی استفاده شده و درد ناشی از پرتو درمانی را نیز کاهش می‌دهد.

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی؛ وی در پایان اظهار کرد: تی ترپنهای موجود در گل‌های این گیاه مهم‌ترین اجزای ضد التهابی آن را تشکیل می‌دهند. گل همیشه‌بهار واجد خواص ضد التهابی، ترمیمی و ضد میکروبی است از این‌رو در درمان التهاب‌های پوستی، اگزما، ترک‌ها و انواع زخم‌ها استفاده می‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 4 فروردين 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode