ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 اسفند 1399     |     کد : 195265

عربستان عمره رمضان را لغو کرد

با تشدید موج همه‌گیری کرونا در عربستان و تمدید تعلیق پروازهای بین‌المللی این کشور تا اردیبهشت ۱۴۰۰، عمره ماه رمضان لغو شد.

 با تشدید موج همه‌گیری کرونا در عربستان و تمدید تعلیق پروازهای بین‌المللی این کشور تا اردیبهشت ۱۴۰۰، عمره ماه رمضان لغو شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از امید، تاریخ شروع ماه رمضان ۲۰۲۱ ، بسته به زمان مشاهده ماه جدید، ۱۱ یا ۱۲ آوریل (۲۲ یا ۲۳ فروردین) است.

با تمدید ممنوعیت پروازهای بین‌المللی عربستان، امیدهای مسلمانان  هند، پاکستان و سایر مناطق جهان برای انجام عمره در ماه رمضان امسال از بین رفت.

طبق آخرین توصیه صادرشده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عربستان سعودی، همه پروازهای بین‌المللی ورودی و خروجی این کشور تا ۱۷ ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) به حالت تعلیق در خواهد آمد.

این دومین سال متوالی است که مسلمانان خارج از عربستان سعودی فرصت انجام عمره ماه رمضان را از دست می‌دهند. سال گذشته، بیماری همه‌گیر کرونا همه پروازهای بین‌المللی را متوقف کرد که منجر به محدودیت سفر برای مسافران عمره شد.

در سال ۲۰۲۰، شدت همه‌گیری به قدری زیاد بود که حتی افراد مقیم عربستان نیز مجاز به انجام عمره نبودند زیرا مقامات محلی زیارت و نماز در مسجد‌الحرام در مکه و سایر شهرهای عربستان سعودی از جمله مدینه منوره را محدود کرده بودند.

با این حال عربستان سعودی ممنوعیت عمره را برای حجاج محلی در ۴ اکتبر سال ۲۰۲۰ پس از کاهش موارد کرونا لغو کرد. سپس ممنوعیت پروازهای بین‌المللی برداشته شد و به زائران از خارج از کشور از ۵ نوامبر سال ۲۰۲۰ به صورت مرحله‌ای اجازه داده شد عمره را برگزار کنند.

با این حال پس از مشاهده ویروس جهش‌‌یافته انگلیسی، برزیلی و آفریقای جنوبی در فوریه ۲۰۲۱ در عربستان، پروازهای بین‌‌المللی دوباره ممنوع شد.

پیش از این، عربستان سعودی تعلیق همه پروازهای بین‌المللی را تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ اعلام کرد اما با تصمیم جدید، این ممنوعیت تا ۱۷ ماه می ۲۰۲۱ (۲۷ اردیبهشت) تمدید شده است.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 24 اسفند 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode