ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 اسفند 1399     |     کد : 195255

در همایش یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی عنوان شد؛

شیخ محمدخیابانی مدرس ثانی است/ضرورت آشنایی نسل جوان با تاریخ کشور

رئیس همایش گرامیداشت شهادت شیخ محمد خیابانی گفت: شیخ محمد خیابانی را باید مدرس ثانی نامید چراکه ایشان نقش مهمی در تاریخ این کشور و مجلس شورای اسلامی داشتند.

رئیس همایش گرامیداشت شهادت شیخ محمد خیابانی گفت: شیخ محمد خیابانی را باید مدرس ثانی نامید چراکه ایشان نقش مهمی در تاریخ این کشور و مجلس شورای اسلامی داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی امروز با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز و بعد از ظهر به صورت استانی در شهرستان شبستر پیگیری خواهد شد.

شهید شیخ محمد خیابانی مبارز و مجاهد مشروطه خواه در سال ۱۲۵۹ هجری شمسی در خامنه از توابع شهرستان شبستر به دنیا آمد.

وی در سال ۱۲۸۸ به علت برخورداری از سابقه درخشان، به عنوان نماینده مردم تبریز برای مجلس دوّم انتخاب شد و بعد از انتخابات به تهران رفت و در دفاع از آزادی و حقوق ملت سرآمد همگان بود. شیخ محمد خیابانی در بیست و دوم شهریور سال ۱۲۹۹ هجری شمسی به شهادت رسید.

محمدرضا میر تاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و رئیس همایش یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی گفت: به حق باید شیخ محمد خیابانی را مدرس ثانی نامید.

وی افزود: وقتی مجلس اول به توپ بسته شد اولین نماینده شهید یک تبریزی بود و پس از شهادت او مردم تبریز با رهبری شیخ محمد خیابانی قیام خود را آغاز کردند.

تبریزی‌ها اولین مردم در استقبال از دموکراسی بودند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در همایش یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی گفت: تبریزی‌ها اولین مردم در استقبال از دموکراسی بودند.

علیرضا منادی با بیان اینکه مردم تبریز و آذربایجان در همه چیز پیش قدم بوده‌اند، گفت: فرزندان ما نمی‌دانند که ۱۰۰ سال پیش این مجلس را پدرانشان ساخته‌اند. باید نسل جوان و نوجوان با تاریخ این کشور آشنا شوند.

وی سپس گفت: از رئیس مجلس تقاضا داریم، بودجه‌ای برای احداث موزه پارلمان و با مدیرت مجلس شورای اسلامی در تبریز اختصاص دهند تا بدانیم که این مجلس چگونه به وجود آمده است.

گفتنی است امروز از تمبر اختصاصی یادمان همایش بزرگداشت شهید شیخ محمد خیابانی و مجموعه کتب و تألیفات در خصوص مبارزات سیاسی شیخ رونمایی شد.

تجلیل از نویسندگان مقالات برتر، دست اندرکاران و فعالان همایش بزرگداشت شهید شیخ محمد خیابانی در تبریز از دیگر برنامه‌های همایش امروز بود.


نوشته شده در   شنبه 23 اسفند 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode