ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 اسفند 1399     |     کد : 195230

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

جدی‌ترین آسیب فضای مجازی در حوزه دین است

نماینده ولی فقیه در آذربایحان شرقی گفت : یکی از جدی‌ترین آسیب‌های فضای مجازی در حوزه دین است و دشمن در تلاش است تا چهره اسلام را یک چهره تیره و تار نشان دهد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایحان شرقی گفت : یکی از جدی‌ترین آسیب‌های فضای مجازی در حوزه دین است و دشمن در تلاش است تا چهره اسلام را یک چهره تیره و تار نشان دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم صبح امروز در همایش هم اندیشی پیشگامان تبلیغ که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: هیچ روزی شریف‌تر از روز بعثت رسول اکرم در سراسر دنیا نمی‌توان پیدا کرد چرا که حادثه‌ای بزرگ‌تر از حادثه بعثت اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: تبلیغ دین اسلام مهم‌ترین وظیفه‌ای است که بر دوش تمام مسلمانان سنگینی می‌کند؛ تبلیغ دین خدا و ارزش‌های الهی با تلاش پیامبر اکرم (ص) آغاز شد و به همت ائمه معصومین علیهم السلام ادامه یافت.

وی اضافه کرد: در زمان غیبت کبری این مهم بر دوش عالمان دین نهاده شده است که در این راه آشنایی مبلغین دینی با سیره و روش تبلیغ پیامبر اکرم و معصومین علیهم السلام، انسان‌ها را از کوتاه‌ترین راه می‌تواند به هدف برساند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه عالمان دین با تبلیغ چهره به چهره به بهترین شکل به تبلیغ رسالت الهی برخاسته و بیشترین موفقیت را از آن خود می‌کنند افزود: مبلغان دینی وظیفه سنگینی دارند که با عمل و رفتار خود دین اسلام را باید در جامعه تبلیغ کنند.

وی مبلغ را کسی دانست که پیامی را به شایستگی به مقصد رسانیده و گفت: از این رو ارزش و جایگاه او را نمی‌توان از قداست، اهمیت و ارزش محتوای تبلیغ و کار تبلیغی او جدا ساخت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تبلیغ دین را هنری جاودانه و ماندگار دانسته و ادامه داد: مبلغان مرزداران اندیشه‌های دینی و فرهنگی جامعه هستند و آنچه در کلام، قلم و هنر این سفیران سعادت موج می‌زند بیدارگری نسل‌های امروز و فرداست.

وی ادامه داد: امروزه دشمن در فضای مجازی غوغا می‌کند و در این راستا مبلغان دینی رسالت سنگینی را بر عهده دارند و تبلیغ هنری ماندگار و جاودانه که با تلاش پیگیر مبلغان در تابلوی هستی به نمایش در می‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تأکید به اهمیت دو چندان تبلیغ دینی افزود: تبلیغ نقش مهمی در معرفی، نشر و حفظ هر مکتبی قرار داشته و ضامن استمرار اصول و مبانی هر مکتب و پیروان آن است.

امام جمعه تبریز افزود: مهم‌ترین رکن و تفاوت تبلیغات اسلامی با دیگر تبلیغات‌ها در همسویی و یکسانی عمل مبلغ با محتوای تبلیغ شده است.

وی گفت: در تبلیغات اسلامی مخاطبان با توجه به اعمال و رفتار مبلغین در صدد درون‌سازی پیام‌های تبلیغی برآمده و به همین دلیل رفتار مبلغ می‌تواند اثرگذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بیان کرد: همواره باید به مسئله تبلیغ اهمیت داد و مبلغین دینی ما، مفاهیم دینی که می‌خواهند در جامعه تبلیغ کنند را باید هنرمندانه و به روز تبلیغ کنند و یا به عبارتی امروزه مبلغان دینی ما برای ترویج اسلام باید به روز بوده و جوابگوی نیازهای جوامع بشری باشند.

وی ادامه داد: مبلغان دینی باید در تبلیغ خود به ناب بودن مفاهیم دینی و تطابق همه جانبه آنها با منطق و عدل که چراغ درون هدایت بشری است توجه کافی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بیان کرد: امروز دین ستیزی در غرب توسط دولت و نهادها و رسانه‌های وابسته به صهیونیسم تشدید می‌شود اما مسلمانان مقیم کشورهای آمریکا و اروپا از مبانی اعتقادی، سیاسی و فرهنگی خود با کوچک‌ترین امکانات دفاع می‌کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سایت‌های ضد دینی در فضای مجازی هدفی جز تضعیف و تخریب چهره اسلام و مسلمانان ندارند گفت: بدین وسیله در راستای تحقق اهداف صهیونیست‌ها خدمت کرده و سبب جلوگیری از گرایش مردم در سراسر جهان به دین اسلام بشوند.

وی افزود: امواج جدید تبلیغات ضد دینی در فضای مجازی حاکی از آن است که دولت‌ها و رسانه‌های غربی، گسترش بیداری اسلامی و گرایش به اسلام را ناب را نمی‌توانند تحمل کنند ویرایش همین می‌خواهند چهره اسلام را به یک چهره تیره و تار نشان دهند بر این اساس مبلغان دینی باید با راهبردهای تاکتیک دشمن آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، یکی از جدی‌ترین آسیب‌های فضای مجازی را در حوزه دین دانسته و افزود: باید خود را برای یک جنگ گسترده فرهنگی آماده کنیم و باید از تاکتیک‌های روز استفاده کنیم.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 20 اسفند 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode