ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 اسفند 1399     |     کد : 195180

در خطبه‌های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

اقدامات آمریکا موجب شعله ور شدن خشم مردم عراق می‌شود

امام جمعه تبریز با اشاره به اقدام نظامی آمریکا در عراق گفت: برخلاف تصور آمریکا، حشدالشعبی نیرومندترین تشکیلات مردمی درعراق است و اقدامات آمریکا موجب شعله ور شدن خشم مردم عراق می‌شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اقدام نظامی آمریکا در عراق گفت: برخلاف تصور آمریکا، حشدالشعبی نیرومندترین تشکیلات مردمی درعراق است و اقدامات آمریکا موجب شعله ور شدن خشم مردم عراق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اقدام نظامی اخیر آمریکا گفت: شاید این دومین اقدام نظامی است که با دستور مستقیم و علنی رئیس جمهور آمریکا در عراق و سوریه انجام می‌شود.

وی افزود: بایدن از دستور مستقیم حمله به مقر منصوب به ایرانیان چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ منطقه پس از شهادت سردار مقاومت، دست‌خوش تغییرات بوده است و مطالبه انتقام سخت وجود دارد.

وی گفت: برخلاف تصور آمریکا، حشد الشعبی نیرومندترین تشکیلات مردمی در عراق است و اقدامات آمریکا موجب شعله ور شدن خشم مردم عراق می‌شود.

سیاست چماق و هویج برای پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است

وی با اشاره به اتفاقات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران گفت: سیاست چماق و هویج برای پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است.

آل هاشم سپس در خصوص کشتی تجاری صهیونیستی نیز افزود: گروهی بر این باورند که این حادثه به دست گروه‌های مقاومت بوده است. دشمنان باید بدانند دست هسته‌ها و گروه‌های مقاومت در هر جا باز است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: گروهی دیگر بر این باورند که این اقدام نوعی خود زنی از سوی رژیم صهیونیستی است که می‌خواهند از یک سو ایران را در مجامع بین المللی به خراب کاری محکوم کنند.

وی افزود: اگر این کشتی هدف تیر غیب نیروی مقاومت قرار گرفته باشد، رسوایی صهیونیست‌ها است و اگر خود زنی باشد، نشان از درماندگی آنها است.

ضرورت برگزاری پرشور انتخابات ۱۴۰۰

آل هاشم همچنین با تاکید بر ضرورت برگزاری پرشور انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات پر شور با انتخاب اصلح باید مدنظر باشد که با تعیین شاخص و معیارها و همچنین با رعایت اخلاق انتخاباتی، به تشکیل دولت اسلامی و کارآمد و حزب الهی منجر شود.

وی افزود: هدف اصلی از پر شور شدن انتخابات، تقویت روحیه انقلابی در جامعه بوده و راهکار آن، امید آفرینی است.

امام جمعه تبریز گفت: عملکرد و کارآمدی نظام را تبیین کنیم و تنها اشکالات را نگوییم. بی نتیجه انگاری مشارکت در انتخابات، برداشت بدی است. هر جا که به جوانان اعتماد کرده‌ایم موفق شده‌ایم، جوانان هستند که بعد از انقلاب در عرصه‌ها حضور یافته و فداکاری کرده‌اند.

وی سپس با اشاره به روز درختکاری گفت: امروز کارکنان فضای سبز شهرداری تبریز به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در نماز جمعه حضور دارند که جا دارد از این عزیزان و کارگران با غیرت و کارشناسان عزیز فضای سبز شهرداری، تشکر کنم.

وی افزود: درختکاری بسیار مهم است اما مواظبت از این درخت‌ها هم بسیار مهم است. باید در رابطه با هرس کردن درختان دقت خرج داد و با قطع درخت‌های خشک و بی ثمر، آب اسراف نشود.

وی گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند هر مسلمانی بذری یا درختی بکارد و از میوه این بذر و درخت، یک انسان و پرنده‌ای استفاده کند، برایش صدقه حساب می‌شود.

آل هاشم سپس با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست گفت: در قانون اساسی آلوده کردن محیط زیست منع شده است، ابلاغیه‌های متعددی از سوی مقام معظم رهبری راجع به مسأله حفاظت محیط زیست صادر شده است.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید باکری و شهدای عملیات بدر گفت: سالگرد شهید باکری و شهدای عملیات بدر است، لازم است از حماسه‌های آنان قدردانی کنیم. اردوهای راهیان نور حرکت بسیار عالی بود که در انتقال فرهنگ جهاد به نسل جوان مؤثر بود.


نوشته شده در   جمعه 15 اسفند 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode