ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 اسفند 1399     |     کد : 195164

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد

عدم توجه به ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشور

استاندار آذربایجان شرقی با هشدار نسبت به رفتارهای مادی‌گرایانه در جامعه، افزود: متاسفانه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشور، آن ‌چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته که بایستی کمبودها در این زمینه جبران شود.

ایسنا/آذربایجان شرقی :استاندار آذربایجان شرقی با هشدار نسبت به رفتارهای مادی‌گرایانه در جامعه، افزود: متاسفانه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشور، آن ‌چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته که بایستی کمبودها در این زمینه جبران شود.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، وضعیت شاخص‌های عمومی فرهنگ را در استان، مناسب توصیف کرد و گفت: به وضعیت فعلی راضی نیستیم و باید بیش از پیش برای اعتلای شاخص‌های فرهنگی تلاش کنیم.

وی با اشاره به صبغه فرهنگی و تاریخی مردم تبریز و آذربایجان در ارادت به اهل بیت (ع) و روحیه انقلابی‌ گری، مطالبه ‌گری و ولایت‌ مداری، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به نقش تبریز و آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی، جریان‌ سازی و پرورش شخصیت‌های بزرگ فرهنگی، علمی و سیاسی اشاره می‌کنند که حاکی از اهمیت این استان در پیشبرد و حفاظت از ارزش‌های انقلاب است.

وی، همدلی و همراهی موجود در بخش‌های مختلف استان را مدیون حمایت‌ها و راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان و هم‌چنین جایگزینی مدیریت فرآیندی به جای مدیریت وظیفه‌ای دانست و گفت: به رغم تمامی کاستی‌ها و مشکلات، اقدامات بسیار خوبی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، اجتماعی، علمی و فناوری انجام شده که بدون شک با قبل از انقلاب و چندین سال گذشته قابل مقایسه نیست.

پورمحمدی گفت: متاسفانه در برخی شاخص‌ها نیز دچار پس رفت و عقب‌ماندگی‌هایی شده‌ایم که از آن جمله می‌توان به کاهش اعتماد اجتماعی اشاره کرد.

وی با اشاره به آمادگی استان برای اجرای سند مهندسی فرهنگی در استان، اظهار کرد: امیدواریم شورای فرهنگ عمومی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع مهندسی اخلاقی در جامعه نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی از بی‌توجهی نهادهای فرهنگی و اجتماعی به بی ‌اخلاقی‌های سیاسی در جامعه انتقاد کرد و گفت: نقد، ودیعه الهی است، ولی سیاه‌نمایی، زیرسوال بردن خدمات و دستاوردهای نظام، دروغ‌گویی و اهانت به مسئولان ارشد کشور در رسانه‌ها، زیبنده جامعه اسلامی ما نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور نیز در این جلسه با اشاره به نقش مهم آذربایجان شرقی در جریان‌ سازی‌های فرهنگی و سیاسی کشور، گفت: هماهنگی، همدلی، کاربلدی و تواضع مدیران ارشد آذربایجان‌ شرقی باعث سرآمدی این استان در بخش‌های مختلف شده است.

حجت الاسلام سعید رضا عاملی اظهار کرد: نگرش شیعی، نوگرایانه و توجه به نوآوری به عنوان یکی از شاخص‌های هویت ‌ساز برای آذربایجان ‌شرقی محسوب می‌شود و با همین تفکر نیز شاهد نقش ‌آفرینی موثر تبریزی‌ها در انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع از حرم به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های مستحکم انقلاب اسلام بودیم و هستیم.

وی از آغاز اجرای سند مهندسی فرهنگی در کشور خبر داد و گفت: پیگیری و ثبات در اجرای تصمیمات فرهنگی، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند باعث افزایش موفقیت و کارآمدی تصمیم‌گیری‌ها شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این جلسه خدمت خالصانه و بی‌ منت به مردم را وظیفه اصلی تمامی مسئولان برشمرد و با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیریت ارشد و مدیران فرهنگی استان در ترویج و اعتلای شاخص‌های فرهنگی، گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های فعال کشور در برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای فرهنگ عمومی است که توانسته با برنامه ‌ریزی‌های مناسب و تخصص، اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دهد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، سیدمحمدرضا موالی‌زاده هم‌چنین از برنامه شورای فرهنگ عمومی کشور برای اجرای سند مهندسی فرهنگی در استان‌های کشور خبر داد.


نوشته شده در   پنجشنبه 14 اسفند 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode