ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 اسفند 1399     |     کد : 195156

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

احیای موقوفات خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی ضروری است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به موقوفه ربع رشیدی به عنوان یکی از موقوفات خواجه رشیدالدین همدانی گفت: احیای موقوفات این دانشمند بزرگ ضروری است.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به موقوفه ربع رشیدی به عنوان یکی از موقوفات خواجه رشیدالدین همدانی گفت: احیای موقوفات این دانشمند بزرگ ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین همایش بین‌المللی بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی ظهر امروز سه شنبه با محوریت وقف و علم‌الادیان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و دانشکده الهیات دانشگاه تبریز در سه پنل تخصصی با حضور اساتید و پژوهشگرانی از ایران و آلمان در تالار علامه طباطبایی دانشگاه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در ارتباط تصویری با این همایش بین‌المللی با اشاره به بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی گفت: در عصر شیخ فضل الله همدانی اتفاقات علمی خوبی افتاد و اقدامات وی در تبریز و مجموعه ربع رشیدی تنها نمونه‌ای از کارهای بزرگ ایشان است.

وی با بیان اینکه توجه به موقوفات خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی اهمیت فراوانی دارد، گفت: احیای این موقوفات و توجه به نیات خواجه همدانی ضروری است چراکه موقوفه ربع رشیدی می‌تواند تاریخچه ساختار دانشگاهی و علم کلاسیک و مدرن را در این زمان تعریف کند.

خاموشی با تاکید بر اینکه خواجه رشیدالدین در آن زمان، تلفیقی از آموزش سنتی و مدرن را در سیستم خود برنامه ریزی کرده بود، گفت: نگاه وی به گونه‌ای بود که علوم را از حوزه علمیه طلب می‌کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه موقوفه ربع رشیدی از جهات مختلف حائز اهمیت است، افزود: باید در راستای احیای موقوفات و اجرای نیات این دانشمند تلاش کرد. ایشان در ربع رشیدی تلفیقی شکل داده بود که هم از ظرفیت‌های علمی حوزویان استفاده کرده و هم به علم روز مجهز بود.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 اسفند 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode