ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399     |     کد : 195099

توصیه‌های حضرت علی(ع) خطاب به مردان در مواجهه با اعضای خانواده

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: حضرت علی (ع) کانون خانواده را محترم می‌شمرد و همگان را به گرمی نهاد خانواده تشویق می‌کرد،

ایسنا/چهارمحال و بختیاری :مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: حضرت علی (ع) کانون خانواده را محترم می‌شمرد و همگان را به گرمی نهاد خانواده تشویق می‌کرد، این مسئله آن‌قدر اهمیت دارد که دانشمندان اسلامی نیز غذا خوردن با همسر را مستحب می‌شمارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین صغیرا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در آیات زیادی از قرآن توصیه به فراگیری شناخت و معرفت معارف دینی شده است، اظهار کرد: این معرفت و شناخت حقیقی در بسیاری از مواقع وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت شناخت، روایات زیادی درباره حضرت علی (ع) وجود دارد که می‌توان در کسب معارف از ایشان الگو گرفت، به‌طوری که طبق فرموده حضرت فاطمه زهرا (س)، هر کس که امیرالمومنین (ع) را بشناسد، پیغمبر را شناخته است، چرا که هر دو در یک جهت و مسیر حرکت می‌کنند و شناخت این دو بزرگوار، راهی به‌سوی شناخت پروردگار است.

 مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در ماه رجب ادعیه‌ای مبنی بر شناخت امام معصوم وارد شده است، یادآور شد: بنابراین هرکس امام را بشناسد می‌تواند در معرفت اسلامی و تنظیم شناخت راه موفق شود.

صغیرا در ادامه به تقسیم‌بندی اوقات روزانه از دیدگاه امام علی (ع) پرداخت و تصریح کرد: طبق نظر ایشان ارتباط با پروردگار، مردم و همسر و فرزند باید در برنامه‌ریزی روزانه مدنظر قرار بگیرد، متاسفانه پدران امروزی زمان لازم را صرف رسیدگی و ابراز محبت به خانواده خود نمی‌کنند و یا خستگی کار، حوصله ارتباط‌گیری را از آنان سلب می‌کند.

وی اضافه کرد: امیرالمومنین علی(ع) با فرزندان خود همراهی می‌کرد و علاوه بر زمان گذاشتن در داخل منزل، یکی از سجایای اخلاقی ایشان یتیم‌نوازی و سرکشی شبانه بوده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: حضرت علی(ع) کانون خانواده را محترم می‌شمرد و همگان را به گرمی نهاد خانواده تشویق می‌کرد، این مسئله آن‌قدر اهمیت دارد که دانشمندان اسلامی نیز غذا خوردن با همسر را مستحب می‌شمارند.

صغیرا به توصیه‌های امیرالمومنین خطاب به مردان اشاره و تصریح کرد: ایشان از مردان می‌خواست که بهترین همسر برای بانوان خود باشند، لباس‌های خود را بشویند، به اصلاح موها پرداخته و خود را برای همسران خود آراسته کنند.

وی به نکوهش حضرت علی (ع) خطاب به زنانی که با زبان همسر خود را آزار می‌دهند، پرداخت و گفت: طبق فرموده ایشان، هر زنی که شوهرش را با زبان بیازارد، خداوند نیکوکاری، عمل خیر و سخن او را نمی‌پذیرد، گرچه روزها روزه گرفته و شب‌ها به نماز بایستد و برده آزاد کند، مگر تا زمانی که همسرش از او راضی شود.

صغیرا بیان کرد: حضرت علی (ع) به مردان توصیه می‌کرد که از تعصب و حساسیت بی‌جا پرهیز کنند، زیرا موجب بیماری دل در شخص درستکار شده و فرد پاکدامن را به بدگمانی می‌کشاند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به برخورد حضرت علی (ع) با حاکمان وقت اشاره و بیان کرد: ایشان ۲۵ سال در برابر حکام زمان سکوت اختیار کرد، به‌هیچ عنوان سخنی نگفت که حکومت وقت را تضعیف کند، چرا که حفظ وحدت و اسلام را مدنظر قرار می‌داد.


برچسب ها
نوشته شده در   پنجشنبه 7 اسفند 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode