ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 1 اسفند 1399     |     کد : 195048

امام جمعه تبریز تاکید کرد

ضرورت کتابت شعر و داستان از منویات رهبر معظم انقلاب در ۲۹ بهمن

امام جمعه تبریز با اشاره به ارتباط تصویری زنده رهبر معظم انقلاب با مردم تبریز و با تاکید بر ضرورت کتابت شعر و داستان از منویات گهربار ایشان، گفت: تمام اقشار جامعه از هنرمندان تا نخبگان، منویات رهبر معظم انقلاب را به صورت علمی تجزیه و تحلیل کرده و مستندسازی کنند.

ایسنا/آذربایجان شرقی :امام جمعه تبریز با اشاره به ارتباط تصویری زنده رهبر معظم انقلاب با مردم تبریز و با تاکید بر ضرورت کتابت شعر و داستان از منویات گهربار ایشان، گفت: تمام اقشار جامعه از هنرمندان تا نخبگان، منویات رهبر معظم انقلاب را به صورت علمی تجزیه و تحلیل کرده و مستندسازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به ارتباط تصویری زنده رهبر معظم انقلاب با مردم تبریز به مناسبت قیام ۲۹ بهمن، اظهار کرد: از تمامی مردم، شعرا، قلم به دستان و دستگاه‌های فرهنگی استان خواستاریم که تک تک منویات رهبر معظم انقلاب را به صورت علمی تجزیه و تحلیل کرده و مستند سازی کنند.

وی با اشاره به اهمیت کتابت شعر، داستان و حتی کتاب از منویات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم استان، گفت: افتخارات مردم آذربایجان، دلبستگی به اسلام، شجاعت و غیرت مردم، نخبه پروری در علوم دینی و طبیعی، پرورش هنرمندان و ... از جمله نکات گهرباری بود که از تک تک آن‌ها می توان جریان سازی کرده و کتاب نوشت.

وی با بیان این‌که طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، علاج مشکلات، مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ و انتخاب اصلح است، افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب به انتخابات، نگاهی مقطعی نیست، بلکه ایشان معتقد هستند که حکم مهم در اسلامیت نظام، مردم سالاری است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات ایشان، در ارتباط با برجام وعده‌های زیادی داده شده، اما اقدام در برابر اقدام است؛ اگر تحریم‌ها برداشته شود، اقدامی در رابطه با برگشت به برجام انجام می‌دهیم، اما اقدام عملی نشود، کاری صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان نتیجه داده و دولت بایدن دیشب، تصمیم دولت قبلی را در مورد فعال کردن مکانیسم ماشه را لغو کرده و تحریم‌ها را علیه ایران پس گرفته است، افزود: این یک شکست بزرگ برای آمریکا محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که تغییر موضع آمریکا در ارتباط با تحریم‌ها از موفقیت‌های بزرگ بعد از هشدار و فرامین رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز است، خاطرنشان کرد: منتظریم ببینیم آیا اقدام عملی صورت خواهد گرفت یا فقط حرف است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنانش با اشاره به مناسبت‌ها و با بیان این‌که کودتای انگلیسی سوم اسفند سرآغاز سیاهی تاریخ است، متذکر شد: دو تحریف بزرگ در این کودتا وجود دارد که مهمترین آن، انکار نقش انگلستان و دیگری القای مفید انگاری آن است که همچنان برخی‌ها به آن معتقد هستند.

وی افزود: این درحالی است که اساس سیاست انگلیس بر نابودی ایران بود و امروز نیز این سیاست، نابود کردن ایران را در دستور کار قرار داده و همچنان نمی‌توانند یک ایران قدرتمند در منطقه را تحمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه در خصوص تعطیلی آرمستان‌ها در اولین جمعه ماه رجب، خاطرنشان کرد: معتقدم، می‌شد به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که زیارت اهل قبور نیز با رعایت تمام جوانب انجام گیرد؛ همانطور که سایر اماکن عمومی باز بوده و رفت و آمد انجام می‌گیرد.


نوشته شده در   جمعه 1 اسفند 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode