ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 بهمن 1399     |     کد : 194986

مدیرکل بهزیستی استان:

آذربایجان شرقی، پنجمین استان پیر کشور است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ۴۲۱ هزار نفر از جمعیت استان بالای ۶۰ سال بوده و از لحاظ سالمندی، پنجمین استان در کشور هستیم، گفت:‌ ۱۱ درصد جمعیت کل استان سالمند هستند، در حالی که میانگین کشوری ۹.۲۸ درصد است.

ایسنا/آذربایجان شرقی: مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ۴۲۱ هزار نفر از جمعیت استان بالای ۶۰ سال بوده و از لحاظ سالمندی، پنجمین استان در کشور هستیم، گفت:‌ ۱۱ درصد جمعیت کل استان سالمند هستند، در حالی که میانگین کشوری ۹.۲۸ درصد است.

فرگل صحاف روز شنبه ۲۵ بهمن، در جمع خبرنگاران با بیان این‌که جامعه ما به سمت سالمندی پیش می‌رود، اظهار کرد: تعداد سالمندان بالای ۶۰ سال تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی  ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که ۵.۶ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی، خدمات مستمر و ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز خدمات غیرمستمر دریافت می‌کنند، ادامه داد: ۹ مرکز نگهداری شبانه‌ی بهزیستی استان برای نگهداری سالمندان بی‌سرپرست وجود دارد که ۳۹۰ نفر یعنی یک دهم درصد را شامل می‌شود.

وی با اشاره به  فعالیت مراکز نگهداری روزانه‌ی بهزیستی استان، گفت: در این مراکز، خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، آموزشی و... برای سالمندان ارائه شده و بنیاد فرزانگان نیز در استان برای رسیدگی مشکلات سالمندان تشکیل شده است.

صحاف در ادامه با بیان این‌که دبیرخانه مناسب سازی، پیگیر مناسب سازی ساختمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، مناسب سازی منازل معلولان و خودروها است، گفت: امسال ۱۱۰ منزل و ۵۵ خودرو برای معلولان مناسب سازی شده است؛ سازمان بهزیستی نیز دستگاهی است که به عنوان مطالبه‌گر در راستای مناسب سازی دستگاه‌ها و اماکن نظر می‌دهد و هدف ما، سهولت تردد معلولان است.

وی با تاکید بر این‌که پیشگیری همیشه حرف اول را می‌زند و اگر در بسیاری موارد پیشگیری را انجام دهیم از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری می‌شود، گفت: برنامه‌های پیشگیری از تنبلی چشم در راستای کاهش میزان نابینایی و کم‌بینایی در استان انجام‌می‌شود.

وی افزود: طی سال‌جاری، ۵۲ هزار نفر کودک سه تا شش ساله غربالگری شده‌اند و ۳۲۰۰ نفر نیز تحت درمان قرار گرفته‌اند؛ با توجه به شرایط کرونایی و غیرحضوری بودن مدارس، در حال حاضر ۳۰ درصد کودکان سه تا شش ساله در استان غربالگری شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: تاکنون ۳۷ هزار و ۸۰۰ نوزاد در استان غربالگری شنوایی شده و برای پیشگیری از ناشنوایی نیز سه دهم درصد متولدان نیاز به درمان ناشنوایی و کم شنوایی داشته‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های بهزیستی جهت پیشگیری از اختلالات ژنتیکی و تامین بخشی از هزینه‌های آزمایش، گفت: تاکنون ۲۱۰ نفر خانواده‌ی بیش از سه معلول و ۱۴۵ نفر خانواده‌ی سه معلول و پنج هزار مورد نیز خانواده‌ی یک معلول شناسایی شده و تحت آزمایشات ژنتیکی قرار گرفته‌اند.

صحاف افزود: طی سه سال گذشته به ۷۳۰۰ نفر کمک هزینه‌ی آزمایش ژنتیک شده و امسال نیز کمک هزینه‌ی آزمایش‌ها به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به معلولان تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به وجود ۶۰ مرکز درمان و بازتوانی بهزیستی در سطح استان، گفت: امسال برای ۱۸ هزار و ۲۸۴ نفر خدمات در مراکز درمان و توانبخشی ارائه شده است؛ همچنین افرادی که نیاز به خدمات مشاوره ای دارند، می‌توانند از مراکز دولتی و خصوصی بهزیستی بهره مند شده و از طریق شماره تماس ۱۴۸۰ خدمات مشاوره‌ای دریافت کنند.

وی با بیان این‌که ۲۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند، گفت: زنانی که در جامعه به دلیل فوت همسر، طلاق و یا به هر دلیلی در بهزیستی پرونده دارند، از سوی بهزیستی حمایت می‌شوند.

وجود ۱۷۶۰ خانواده چند قلو در استان

مدیرکل بهزیستی استان با بیان این‌که ۱۷۶۰ خانواده‌ی چند قلو در استان داریم، گفت: ۳۷۴۰ قل کودک در استان وجود دارد که از سوی بهزیستی حمایت می‌شوند و خانواده‌های دارای سه قلو نیز هر ماه مستمری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۴۳مهد شهری و ۴۱۵ مهد روستایی در استان، گفت: ۴۶هزار کودک تحت پوشش مهدکودک‌های شهری و روستایی استان هستند.

وی با بیان این‌که مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست چهار گروه است، گفت: مرکز دختران شش تا ۱۲ سال، مرکز دختران ۱۲ تا ۱۸ سال، مرکز پسران ۶ تا ۱۲ سال و مرکز پسران ۱۲ تا ۱۸ سال در این رابطه فعال بوده و در کنار این مراکز، ۲۴ مرکز غیردولتی نیز در استان وجود دارد که ۲۶۵ کودک در آن‌ها نگهداری می‌شود.

صحاف با تاکید بر اینکه تهیه و تامین انواع وسایل کمک توانبخشی برای معلولان از دیگر خدمات بهزیستی است، گفت: طی یک سال گذشته، ۲۱ هزار قلم وسیله از جمله ویلچر، تشک موج‌دار، برجسته نگار، توالت فرنگی و ساعت گویا با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان برای معلولان تهیه شده است.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با اشاره خدمات دندانپزشکی، فیزیوتراپی و توانبخشی برای مددجویان، افزود: امسال برای خرید این نوع خدمات ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان این‌که امسال  ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به جمعیت هدف و کارفرمایان ارائه شده است، گفت: این مبلغ تا پایان سالجاری به ۱۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته و تعداد مددجویان دریافت کننده تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به ۳۰۰۰ نفر می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی استان از تهیه و احداث ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های یک تا دو معلول در طول یک سال خبر داد و افزود: برای تامین این تعداد واحد مسکونی ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در شهرها و ۸۵ میلیون تومان نیز در روستاها پرداخت شده است.

وی با اشاره به مشارکت بهزیستی استان در ساخت و تهیه مسکن ایتام با بنیاد مسکن و بسیج سازندگی، گفت: با مشارکت بنیاد مسکن ۴۰ واحد مسکونی و با مشارکت بسیج سازندگی ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان احداث می‌شود.

وی، میزان مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی مردمی و خیران در طول سال جاری را ۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این کمک‌ها برای ۱۴ هزار و ۵۵۵ مددجو اعطا شده است.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 26 بهمن 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode