ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399     |     کد : 194893

استاندار آذربایجان شرقی:

مکاتب هنری تبریز را بیش از پیش معرفی کنیم

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید مکاتب هنری تبریز را بیش از پیش معرفی کنیم، گفت: توسعه فرهنگی، رمز و راز اصلی و کلید حل بسیاری از مشکلات و موانع توسعه است و با توجه ویژه به دانش و فرهنگ در تربیت انسان‌ها، می‌توان به ارتقای وضعیت جامعه در تمام ابعاد آن امیدوار بود.

ایسنا/آذربایجان شرقی: استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید مکاتب هنری تبریز را بیش از پیش معرفی کنیم، گفت: توسعه فرهنگی، رمز و راز اصلی و کلید حل بسیاری از مشکلات و موانع توسعه است و با توجه ویژه به دانش و فرهنگ در تربیت انسان‌ها، می‌توان به ارتقای وضعیت جامعه در تمام ابعاد آن امیدوار بود.

محمدرضا پورمحمدی در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: درگذشت ناباورانه و جانسوز دکتر محمدپور ضایعه‌ای بسیار عظیم برای حوزه فرهنگ و هنر استان بود و بر این باوریم که یاد و نام مردانی چون ایشان در تاریخ پرافتخار استان ماندگار خواهد ماند.

وی هم‌چنین به سوابق مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان اشاره کرد و افزود: آقای ناظمی از چهره‌های شناخته شده، متعهد و با تجربه عرصه فرهنگ و هنر استان است که امیدواریم در تحقق سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان مثمر ثمر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه پایدار و همه‌جانبه جامعه را نیازمند توجه ویژه به توسعه فرهنگی دانست و ادامه داد: بهره‌مندی از فرهنگ، هنر و تمدن غنی از جمله افتخارات ایران است و همین عوامل باعث شده است که کشور ما در هیچ دوره‌ای از تاریخ، مستعمره مستقیم هیچ کشوری نباشد.

پورمحمدی، ایران مدرن را مدیون آذربایجان دانست و اظهار کرد: تبریز از گذشته‌های دور صاحب مکاتب مختلف فرهنگی، اقتصادی، ادبی و سیاسی بوده که باید برای شناختن و شناساندن این مکاتب بیش از پیش تلاش کنیم و الگوسازی مناسبی از مشاهیر خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: تبریز، اسطوره تاریخ است و رمز و رازهای بسیار بزرگی را در قلب خود جای داده است که باید بیشتر از گذشته در این زمینه تحقیق و بررسی کرده و سر ایران را به جهانیان معرفی کنیم.

وی با بیان این‌که کارهای بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر انجام داده‌ایم، ولی کارهای بزرگی هم باید انجام دهیم، افزود: سامان‌دهی فضای مجازی و رسانه‌ها یکی از جدی‌ ترین مطالبات ما از مدیرکل جدید است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: معتقد به آزادی مطبوعات در چارچوب خطوط قرمز مشخص هستیم و در دو سال گذشته هیچ شکایتی از رسانه‌ها و خبرنگاران طرح نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های فاقد مجوز و هتاک نباید مجالی برای فعالیت داشته باشند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر اساس ضوابط و قوانین در این زمینه عمل کند.

وی هم‌چنین بر اهتمام جدی اصحاب رسانه و مسئولان فرهنگی استان برای راه‌اندازی روزنامه سراسری در تبریز و توزیع گسترده آن تاکید کرد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این آیین ضمن تجلیل از خدمات و تلاش‌های مرحوم محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هم‌چنین علی پیروزمنش، سرپرست این اداره کل، سیدقاسم ناظمی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد.

استاندار آذربایجان شرقی هم‌چنین در این مراسم با اهدای لوح سپاس، از همسر و خانواده مرحوم محمدپور تجلیل و قدردانی کرد.


برچسب ها
نوشته شده در   پنجشنبه 16 بهمن 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode