ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 9 بهمن 1399     |     کد : 194840

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

عدالت اجتماعی باید محور کارهای حاکمیتی اسلامی باشد

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:عدالت اجتماعی باید محور کارهای حاکمیتی اسلامی بوده و عدالت علی الخصوص عدالت اجتماعی باید محور برنامه‌ریزی‌ها باشد.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:عدالت اجتماعی باید محور کارهای حاکمیتی اسلامی بوده و عدالت علی الخصوص عدالت اجتماعی باید محور برنامه‌ریزی‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی قبل از ظهر امروز در پیش همایش حوزه و روحانیت شیخ شهید محمد خیابانی گفت: زمانی که با عینک دینی به اهداف قیام شیخ می‌نگریم مفهومی که دلربایی کرده و تعیین کننده مسیر درست است، چیزی جز عدالت نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسن شعبانی ادامه داد: عدالت در تعیین اهداف قیام شیخ درخشیده و افتخار آمیز است.

وی با اشاره به برقراری عدالت و مساوات به عنوان یکی از اهداف قیام شیخ محمد خیابانی افزود: وی با وجود عضویت در حزب دموکرات و با توجه به نامفهوم بودن عدالت در این حزب، توانسته بود عدالت را هدف قیام خود قرار دهد.

وی بیان کرد: اهمیت عدالت برای ما به عنوان پیروان مکتب اهل بیت (ع) و شیعیان امیر المومنین واضح است.

شعبانی یادآور شد: عدالت، چیزی است که بر اساس فطرت پرودگار متعال، مردم را جذب خواهد کرد و چیزی به اندازه عدالت در شکل گیری حاکمیت نمی‌تواند مؤثر باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مردم باید احساس کنند که حاکمیت، عدالت را جدی گرفته و آن را محور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: عدالت باید برای همه یکسان اجرا شود و انسان‌ها مشتاق هستند ببینند کسانی که دستی بر قدرت دارند و خلافی انجام داده‌اند با آنها چگونه رفتار می‌شود.

شعبانی افزود: وظیفه حوزه علمیه و علما در بحث عدالت تنها نباید به تبیین عدالت خلاصه شود و فکر کنیم که وظیفه ما با تبیین کردن چارچوب عدالت و نوشتن مقالات به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: در این میان برخی از افراد با وجود اعتقاد به انقلاب اسلامی و حضور دین در عرصه حاکمیت، آن را در سبک زندگی خود نشان نمی‌دهند.

شعبانی یادآور شد: زمانی عدالت، مورد پذیرش مردم قرار خواهد گرفت که طعم آن را بچشند و این جز با اجرا شدن آن، امکان پذیر نخواهد شد.

وی افزود: باید عدالت در جامعه احیا شود؛ چنانچه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بارها به بحث عدالت پرداخت کرده‌اند که این نشان از اهمیت این موضوع دارد.

شعبانی افزود: مردم از تضعیف شدن عدالت در جامعه، لمس نکردن عدالت اجتماعی، دیدن حاشیه شهرها، ازدیاد آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برند.

وی در پایان گفت: اگر ما عدالت اجتماعی را همانند بیانات اهل بیت (ع) به عنوان مقدمه ظهور در نظر بگیریم قطعاً تمام امورمان سر و سامان بهتری خواهد گرفت.


نوشته شده در   پنجشنبه 9 بهمن 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode