ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 دي 1399     |     کد : 194688

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری:

طرح کتاب یار گامی موثر برای کتابخوان کردن شهروندان تبریزی است

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: طرح کتاب یار گامی موثر برای تشویق شهروندان به امری کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه است.

ایسنا/آذربایجان شرقی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: طرح کتاب یار گامی موثر برای تشویق شهروندان به امری کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه است.

حجت الاسلام احمد حمیدی در جلسه رونمایی از طرح «کتاب یار»، اظهار کرد: این طرح در راستای اولویت‌های کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز و از مصوبات این کمیسیون بوده که اعتبار آن از محل بودجه امسال تامین می‌شود.

وی، هدف از اجرای این طرح را افزایش میانگین سرانه مطالعه در سطح استان و کلانشهر تبریز اعلام کرد و گفت: در زمان کنونی میانگین سرانه مطالعه این شهر در شان و جایگاه تبریز شهر اولین‌ها نبوده و با اجرای این طرح تلاش می‌شود، علاوه بر حمایت از حوزه کتاب و نشر، سرانه مطالعه در این شهر نیز افزایش یابد.

وی اظهار کرد: این طرح در قالب امضای تفاهم نامه مشترک بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و شهردار منطقه 6 تبریز با مشارکت کتابفروشی های تبریز اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به فعالیت حدود ۳۲ تا ۳۵ کتابفروشی در تبریز در حوزه غیرآموزشی، گفت: این طرح در دو بازه زمانی اجرا می‌شود که مرحله اول آن در قالب «زمستانه» از نیمه دوم بهمن و مرحله دوم آن در قالب «عیدانه» در اسفند شروع می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با بیان اینکه در این طرح حداقل ۳۰ درصد به خریداران کتاب تخفیف داده می‌شود، ادامه داد: در اجرای این طرح و در هر مرحله ۱۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان یارانه از سوی شهرداری تبریز برای تشویق علاقمندان برای خرید کتاب‌های غیرآموزشی و غیردرسی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت مشارکت و استقبال کتابفروشی‌ها برای ارایه تخفیف می‌توان درصد تخفیف این طرح را تا ۴۰ یا ۵۰ درصد افزایش داد، یادآوری کرد: علاوه بر اجرای این طرح، مسابقات و برنامه ریزی‌های زیادی از سوی این سازمان برای ارتقای فرهنگ مطالعه در محلات این شهر انجام شده و این اقدامات تداوم دارد.


نوشته شده در   يکشنبه 21 دي 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode