ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 دي 1399     |     کد : 194680

اختراع جدید اپل یک دستکش واقعیت مجازی است

شرکت اپل حق اختراع یک دستکش واقعیت مجازی(VR) که حرکت هر انگشت را جداگانه حس می‌کند، ثبت کرده است و برای ثبت آن دو سال انتظار کشیده است.

شرکت اپل حق اختراع یک دستکش واقعیت مجازی(VR) که حرکت هر انگشت را جداگانه حس می‌کند، ثبت کرده است و برای ثبت آن دو سال انتظار کشیده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، سرانجام شرکت اپل پس از دو سال موفق شد حق امتیاز اختراع جدید خود را برای ایده یک دستکش واقعیت مجازی پیشرفته که مبتنی بر "واحد اندازه‌گیری اینرسی"(IMU) است را در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کند.

"واحد اندازه‌گیری اینرسی"(IMU) وسیله‌ای الکترونیکی است که با استفاده از ترکیبی از شتاب‌سنج‌ها، ژیروسکوپ‌ها و گاهی اوقات مغناطیس‌سنج‌ها، نیروی خاص بخش‌های بدن، میزان زاویه و گاهی اوقات جهت‌گیری بدن را اندازه‌گیری و گزارش می‌کند.

دستکش واقعیت مجازی اپل که حرکت هر انگشت و استخوان انگشت شست را اندازه‌گیری می‌کند، می‌تواند در زمینه‌های بازی، آموزش و آموزش نظامی بسیار مفید واقع شود.

مدارک این پتنت در سال ۲۰۱۸ ارائه شده و همانطور که توسط پایگاه "Patently Apple" گزارش شده است، در تاریخ ۲۹ دسامبر سال ۲۰۲۰ مورد تایید قرار گرفته است. به طور کلی، بسیاری از اختراعاتی که ثبت می‌شوند، به یک محصول تجاری تبدیل نمی‌شوند. اپل با داشتن افراد نوآور و دارای افکار آینده‌نگرانه و خلاق که در این شرکت کار می‌کنند، به داشتن ایده‌های فراوان مشهور است، اما همیشه اختراعات ثبت شده آنها به یک محصول نهایی و تجاری تبدیل نمی‌شود.

به هر حال گفته می‌شود که این ثبت اختراعات نشان می‌دهد که اپل به کدام سمت نگاه می‌کند و نشان دهنده مسیر اپل در آینده است.

یک دستگاه الکترونیکی می‌تواند یک هدست واقعیت مجازی باشد که از طریق آن کاربر می‌تواند محیط شبیه‌سازی شده را مشاهده کند و دستگاه دیگر می‌تواند شامل دستکش واقعیت مجازی باشد که کاربر را قادر می‌سازد اشیاء را در لحظه لمس و احساس کند و حتی آنها را دست خود نگه دارد.

برای چنین سناریویی، به یک دستکش واقعیت مجازی دقیق نیاز است، بنابراین اهمیت این ثبت اختراع در همین است.

چنین دستکشی علاوه بر احساس و لمس اشیاء می‌تواند شامل مغناطیس‌سنج‌هایی نیز باشد که جهت میدان مغناطیسی را نشان دهد یا با استفاده از "IMU" که می‌تواند شامل یک یا چند حسگر حرکتی باشد، می‌توان حرکات انگشتان کاربر را اندازه گرفت.



 


نوشته شده در   شنبه 20 دي 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode