ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 دي 1399     |     کد : 194612

در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی کتاب «متولد مارس» راهی بازار نشر شد

کتاب «متولد مارس» خاطرات دوستان، هم‌رزمان و نزدیکانِ حاج قاسم سلیمانی است که به اهتمام علی ‌اکبری مزدآبادی تدوین و توسط انتشارات یازهرا(س) منتشر شده است.

کتاب «متولد مارس» خاطرات دوستان، هم‌رزمان و نزدیکانِ حاج قاسم سلیمانی است که به اهتمام علی ‌اکبری مزدآبادی تدوین و توسط انتشارات یازهرا(س) منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «متولد مارس» خاطرات دوستان، هم‌رزمان و نزدیکانِ حاج قاسم سلیمانی است که به اهتمام علی اکبری مزدآبادی تدوین و توسط انتشارات یازهرا (س) منتشر شده است. این خاطرات تجمیع‌شده، از تحولات سوریه و عراق آغاز شده است و تا شهادت حاج قاسم ادامه پیدا می‌کند.
مطالب این کتاب، جدید و بیانگر نکاتی است که خلق و خوی این شهید بزرگوار را به تصویر می‌کشد. ضمن اینکه تصاویر متنوع و عکس‌های جدید و دیده‌نشده از سردار که به‌صورت چهار رنگ در کادر چیده شده، ضمیمه مطالب شده است.

در مقدمه کتاب آمده است: مارس را هم «روح جنگ» دانسته‌اند و هم «محافظ صلح». مارس نماینده همه باورهای آدمیانِ کهن بود درباره «جنگ و صلح». محبوب‌ترین و نام‌آورترین نظامیان تاریخ، آنانی بوده‌اند که برای «صلح» شمشیر می‌زدند؛ و حاج قاسم سلیمانی، در ماه «مارس» متولد شد.
«متولد مارس» ابعاد پنهانی شهید سلیمانی را در مواجهه با مردم عادی و غیرنظامی بیان می‌کند و به نوعی، چهره‌ای برون‌جنگی از سردار ارائه می‌دهد؛ مردی که چهل سال تمام در معرکه جنگ، لباس رزم پوشید و مجال این را نیافت که به گفته خودش: «به زراعت و صناعت میراث پدری برگردد». فقط جنگید و بذر صلح را در اقصی نقاط جهان کاشت.
متولد مارس در سه فصل نوشته شده است که فصل اول آن، خاطرات مبارزات او در سوریه است. نویسنده در این فصل با گردآوری خاطراتی از شخصیت‌هایی برجسته همچون سیدحسن نصرالله، حسین امیرعبداللهیان، امیر اسداللهی، عبدالله عراقی و چند تن از محافظان او، کوشیده تا نقش و منش سردار را در پشت جبهه‌های سوریه به تصویر بکشد. در این فصل، «یک روایت ابلهانه» به روایتگری مک کریستال، فرمانده سابق عملیات‌های ویژه آمریکا در عراق، بیان شده است که روایتی است از نقشه تروری که برای سردار طراحی شده بود.
فصل دوم اختصاص به روایت‌هایی بکری دارد که در دیدارهای خاص رخ داده است؛ مانند دیدار سردار و امام‌خامنه‌ای و حضورشان در مراسم نامزدی یک فرزند شهید، خواب سیدحسن نصرالله برای قبض روح سردار سلیمانی و عکس دسته‌جمعی با پرستاران بیمارستان.
فصل آخر این کتاب هم بیان کننده این است که سپهبد قاسم سلیمانی، مانند تمام هم‌رزمانش، شهید بود، پیش از آنکه به شهادت برسد.


برچسب ها
نوشته شده در   پنجشنبه 11 دي 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode