ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 دي 1399     |     کد : 194597

فراخوان یادواره شعر و ادب شیخ شهید محمد خیابانی منتشر شد

به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت عالم مجاهد و مصلح شیخ شهید محمد خیابانی فراخوان یادواره شعر و ادب این شهید بزرگوار منتشر شد.

ایسنا/آذربایجان شرقی: به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت عالم مجاهد و مصلح شیخ شهید محمد خیابانی فراخوان یادواره شعر و ادب این شهید بزرگوار منتشر شد.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی در این خصوص گفت: شعرای عزیز می‌توانند اشعار و سروده‌های خود را در محورهای نقش شیخ شهید در وحدت ملی ایرانیان، آزادیستان در اندیشه‌های والای شیخ محمد خیابانی، شیخ شهید از منظر امام خمینی و مقام معظم رهبری و سایر شخصیت‌ها، شیخ محمد خیابانی و مشروطیت، شیخ محمد خیابانی و ستارخان، به مبادی شماره پیام رسان 09365335033 و ایمیل setad@shahidkhiyabani.com به دبیرخانه ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ شهید محمد خیابانی ارسال کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: مقابله شیخ شهید با اولتیماتوم روس و قرارداد استعماری وثوق الدوله، بازتاب اندیشه و سلوک سیاسی و مبارزاتی شیخ شهید، اسلام خواهی و شعائر دینی در قیام شیخ شهید، آزادی خواهی و عدالت طلبی در قیام شیخ شهید و مبارزه با استبداد داخلی و استعمار و سلطه خارجی از دیگر محورهای فراخوان یادواره شعر و ادب شیخ محمد خیابانی است.

وی افزود: به تمامی آثار واصله لوح یادبود و به آثار برگزیده جوایز ارزنده‌ای از طرف ستاد بزرگداشت اهدا خواهد شد و آثار منتخب در مجموعه آثار بزرگداشت شیخ شهید محمد خیابانی چاپ خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ پس از شهادت دلاورانه و مظلومانه این روحانی آگاه و بیدارگر اشعار جانسوزی در رثای شیخ شهید از شعرای معروف همانند ملک الشعرای بهار، عارف قزوینی، شهریار، صافی و سایر مشاهیر شعرا سروده شده و بر جای مانده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 دي 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode