ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 3 آذر 1399     |     کد : 194221

یک پژوهشگر رسانه:

کتاب، رسانه‌ای با عمق و اندیشه است

یک پژوهشگر رسانه گفت: رسانه‌ای مثل کتاب دارای عمق و اندیشه است و همواره در دسترس نیست، انسانی که خردورزی و کتابخوانی را بیاموزد نسبت به رسانه‌های نوین نگاه متفاوتی داشته و چه بسا طعمه آنها نمی‌شود.

یک پژوهشگر رسانه گفت: رسانه‌ای مثل کتاب دارای عمق و اندیشه است و همواره در دسترس نیست، انسانی که خردورزی و کتابخوانی را بیاموزد نسبت به رسانه‌های نوین نگاه متفاوتی داشته و چه بسا طعمه آنها نمی‌شود.

به گزارش نصر، رقیه آقازاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کتاب، رسانه‌ای است که با ظهور رسانه‌های نوین حذف نشده و با پذیرش این مطلب است که باید برای توجه به رسانهِ عمقی و خردورز کتاب برنامه‌ریزی بهتری کرد.

وی افزود: این سوال که چرا رسانه ها کتاب و مطالعه را ترویج نمی کنند بیانگر آن است که ما کتاب را کالایی در نظر گرفته‌ایم که نیازمند تبلیغ و معرفی به مشتریان است تا ترغیب شوند و تهیه کنند.

این کارشناس ارشد رسانه تاکید کرد: ما غافل از این هستیم که کتاب رسانه‌ای است که در زمان رسانه های مدرن، همچنان توانسته خود را حفظ کند، اما با توجه به سرعت دنیای امروز و رقابت رسانه‌های نوظهور طبیعی است که مهجور بماند.

آقازاده تصریح کرد: کارکردهای رسانه‌ در قالب آموزش، اطلاع‌رسانی و سرگرمی است که این کارکردها در ایران تغییر کرده و برخی رسانه ها رسالت اختصاصی دارند مثل رادیو قرآن که بر آموزش، اطلاع‌رسانی و معنویت  تاکید دارد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در مدرسه، گفت: ریشه اندیشه و تفکر عمیق را باید در مدرسه و مراکز آموزشی جستجو کرد. زمانی که شخصیت کودکان در حال شکل‌گیری است باید جوهره اندیشه و علاقه به اندیشه‌ورزی در آنها نقش ببندد.

این کارشناس رسانه افزود: انسانی که خردورزی و کتابخوانی را بیاموزد نسبت به رسانه‌های نوین نگاه متفاوتی داشته و چه بسا طعمه آنها نمی شود که البته این موضوع نیز در تضاد با اهداف برخی رسانه‌های نوین است که به دنبال اقناع مخاطب در جهت نوع خاصی از پیام هستند و کتاب مانع جدی این رویکرد است.

آقازاده تصریح کرد: کتاب کالایی نیست که معرفی آن جذابیت داشته باشد. کتاب رسانه‌ای است که با ورود رسانه‌های نوین در عین حال که مغفول مانده با نگاه دیگر می‌توان گفت خودش را حفظ کرده و به کلی از صحنه خارج نشده است و حتی کتاب صوتی را می توان همراه مسالمت‌آمیز کتاب با رسانه‌های نوین در نظر گرفت.
 خبرگزاری ایسنا


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 3 آذر 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode