ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 29 اسفند 1402
سه شنبه 29 اسفند 1402
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 30 آبان 1399     |     کد : 194198

روحانی؛

تا پایان دولت ۹ پروژه بزرگ حمل و نقل افتتاح می شود

رییس جمهوری گفت: تا پایان دولت ۹ پروژه بزرگ در زمینه راه و حمل و نقل افتتاح می شود.

رییس جمهوری گفت: تا پایان دولت ۹ پروژه بزرگ در زمینه راه و حمل و نقل افتتاح می شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در سی و سومین آیین گشایش بهره برداری از۱۳ پروژه آزادراهی و فرودگاهی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: امسال سال جهش تولید است و یکی از پایه‌های جهش تولید هم حمل و نقل است.
وی افزود: اگر حمل و نقل نباشد، تولید، توزیع، مصرف، واردات و صادرات مشکل می شود و همه اینها وابسته به حمل و نقل است.
رییس جمهوری ادامه داد: بخشهای مختلف حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای از ارکان بسیار مهم برای توسعه و برای تولید در کشور و همچنین برای رابطه با جهان است.
روحانی با اشاره به نقش بسیار مهم حمل و نقل در گردشگری و مشکلات این صنعت در اثر شیوع کرونا گفت: دنیا دیر یا زود از شر کرونا خلاص خواهد شد و در آینده دارو و واکسن خواهد آمد و در آن شرایط گردشگری برای ما بسیار مهم است که صنعت حمل و نقل در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.
رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: مساله حمل و نقل در روابط خارجی بسیار مهم است و بحث ترانزیت و مخصوصاً ژئوپلیتیک ایران و جایگاهی که ایران دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است و ایران برای اتصال شمال منطقه به جنوب و شرق به غرب این منطقه جایگاه بسیار مهمی دارد و می تواند خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند را به بخش های شمالی و مرکزی متصل می کند.
وی ادامه داد: ایران می تواند این مناطق را به روسیه و اروپای شمالی و شرق و غرب آسیا را به هم متصل کند و بحمدالله در زمینه راه و راه آهن اقدامات بسیار خوبی شده است.
رییس دولت تدبیر و امید گفت: در هفته‌های آینده راه آهن خواف_ هرات افتتاح می شود که برای اولین بار راه آهن ایران وارد افغانستان می شود.
وی همچنین از افتتاح طرح‌های دیگر بسیار با اهمیت خبر داد و اضافه کرد: امیدوارم بخشی از این طرحها را تا پایان دولت به افتتاح نهایی برسانیم و بخش اعظم آن ها را انجام بدهیم.
روحانی گفت: ترانزیت از شمال به جنوب و از شرق به غرب هم برای اقتصاد و سیاست و روابط خارجی ما مهم است و هم می تواند یک تحول بزرگی در منطقه به وجود بیاورد.
وی با اشاره به شقاوت آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته گفت: یکی از توطئه هایی که آمریکایی ها علیه ملت ایران داشتند، این بود که راه های اصلی ترانزیت منطقه از ایران عبور نکند. در این زمینه تلاش های زیادی انجام دادند البته موفقیت شان زیاد نبوده است.
روحانی با اشاره به جایگاه و ظرفیتهای ترانزیتی ایران گفت: طبق گزارش های به دست آمده، روزانه یک هزار و ۴۰۰ پرواز از روی آسمان ایران انجام می‌گیرد. بنابراین جایگاهی که ایران برای خطوط هوایی، خطوط ریلی، جاده‌ای و بنادر دارد نقش بسیار ارزشمندی است.
رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به پروژه هایی که امروز افتتاح شد، گفت: ارزش پروژه‌هایی که امروز افتتاحشد، سه هزار و ۱۴۳میلیارد تومان بود. این پروژه ها برای محیط زیست، حمل و نقل و تامین سلامت مردم مهم است. وقتی یک جاده اصلی را به بزرگراه ارتقا می دهیم، اولین اثر آن سلامت جان مردم و ذخیره کردن وقت آنان است. مسیری که باید ۲ ساعت طی شود، در یک ساعت یا کمتر میرود.
وی اضافه کرد: بسیاری از تصادفات در جاده های اصلی روی میدهد که دو طرفه رفت و آمد می کنند.  
روحانی یادآور شد: یکی از تلاش های دولت یازدهم و دوازدهم این بود در حمل و نقل از فناوری های نوین و استارتاپی استفاده کند و برای انجام این کار قدم های بسیار خوبی برداشته شده است. وقتی کامیون به بندر می رفت بار می برد و از آن طرف خالی برمی گشت ، امروز با استفاده از همین سیستم استارتاپی، بار برگشت این کامیون مشخص است.
وی افزود: بحمدالله این مساله برای اقتصاد و کشاورزی ما بسیار حائز اهمیت است و یکی از مسائل بسیار مهم دولت تا روز پایانی، دولت الکترونیک، دیجیتال کردن اقتصاد و فعال کردن شرکت های  دانش بنیان و شرکت های استارتاپی است که تحول بزرگی را در کشور ما به وجود آورده  است و این تحول را ادامه خواهیم داد.
رییس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت در نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: ما یک حرکت بسیار خوبی در نوسازی هوایی شروع کردیم. بعد از توافق هسته ای و در همان ماه های اولیه توانستیم قراردادهای بسیار مهمی منعقد کنیم و ۱۶ هواپیمای نو وارد کشور شد.
وی ادامه داد: همه می دانند که ما در چه شرایطی برای خرید هواپیما بودیم ناچار بودیم از هواپیماهای دست دوم استفاده بکنیم. در همان ماه های اولیه ۱۶ فروند هواپیما نو وارد کشور شد و اگر این دولت خبیث اخیر آمریکا نبود اکنون ده ها فروند دیگر آمده بود و ناوگان هوایی کاملا نوسازی شده بود.
رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: در زمینه ریل کار بسیار بزرگی در دولت یازدهم و دوازهم انجام  شد. در بسیاری از زمینه ها در ساخت واگن ها وحتی بخش بزرگی از لوکوموتیوها همه به خودکفایی رسیدیم و روی پای خود ایستادیم.
وی خاطرنشان کرد: قصد ما این بود که تمام ناوگان حمل ونقل را نوسازی کنیم و برای این طراحی کرده بودیم و بنا بود درسال پایانی دوات یازدهم و اوایل دولت دوازدهم تمام کامیون ها را نوسازی کنیم. طرح آن ریخته شده بود، خریدهای خارجی آن مشخص شده بود کارخانه های داخلی معلوم بود که باز هم خباثت دولت اخیر آمریکا باعث شد که این  طرح با  مشکلاتی مواجه شده و کند شود.البته از طریق دیگر نوسازی انجام می گیرد اما نه با آن سرعتی که مطلوب و مورد نظر ما بود.
 رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: مردم عزیز بدانند که برای ما مساله حمل و نقل مهم است. دولت در زمینه ترانزیت، ریل، نوسازی ناوگان هوایی قدم های بسیار مهمی برداشته است و در همین آماری که امروز اعلام شد که  ۹ طرح بزرگ آزادراهی امسال و سال آینده در دستور کار دولت است و البته بخشی ممکن است به دولت بعد برسد.
وی یادآور شد: همه تلاش خود برای افتتاح  ۹ طرح و سایر طرح های مهمی که در زمینه حمل و نقل وجود دارد، انجام خواهیم داد و امیدواریم تحول در حمل ونقل باعث توسعه تولید و توسعه صادرات و رفاه مردم و صرفه جویی های فراوان در زمینه انرژی و سوخت برای کشور باشد.

خبرگزاری ایرنا


نوشته شده در   جمعه 30 آبان 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode