ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 22 آبان 1399     |     کد : 194114

ابداع روشی که مدعی استخراج اکسیژن از خاک ماه است

یک شرکت انگلیسی، قراردادی را با آژانس فضایی اروپا منعقد کرده است تا از خاک ماه، اکسیژن استخراج کند.

یک شرکت انگلیسی، قراردادی را با آژانس فضایی اروپا منعقد کرده است تا از خاک ماه، اکسیژن استخراج کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیوچریسم، یک شرکت مهندسی انگلیسی موسوم به "Metalysis" قراردادی را با "آژانس فضایی اروپا"(ESA) امضا کرده است تا راهی برای استخراج اکسیژن از خاک ماه پیدا کند.

این شرکت پیشتر پژوهشی منتشر کرده بود که جزئیاتی را در مورد یک روش جدید بیان می‌کرد. با کمک این روش می‌توان ۹۶ درصد اکسیژن از "سنگ‌پوشه" یا "رگولیت"(regolith) ماه استخراج کرد. پس از استخراج آلیاژ فلز مخلوط به دست آمده، می‌توان از آن برای تنفس، ساخت پناهگاه‌هایی در سطح ماه یا حتی سفینه‌های فضایی نیرومند که توانایی رفتن به اعماق فضا را دارند، استفاده کرد.

"ایان ملور"(Ian Mellor)، مدیرعامل این شرکت گفت: یکی از محرک‌های اصلی پروژه، این است که می‌توان از منابعی که از پیش در ماه وجود داشته‌اند، استفاده کرد و اجباری وجود ندارد که پژوهشگران، آنها را از زمین به ماه ببرند. هزینه انتقال این مواد به فضا زیاد است و هرچه بیشتر بتوان از منابع خود ماه استفاده کرد، بهتر خواهد بود.

وی افزود: اگر تمایل به سفرهای بیشتر در فضا وجود داشته باشد، این روش، ایده‌ای شبیه به پمپ بنزین را ایجاد می‌کند تا امکان سفر به عمق بیشتری از فضا فراهم شود.

بررسی‌های پیشین که روی سنگ‌های ماه انجام شده‌اند، نشان می‌دهند که ۴۵ درصد از وزن سنگ‌ها را اکسیژن تشکیل داده و بقیه آن را آلومینیوم، سیلیکون و آهن تشکیل می‌دهد.

شرکت "Metalysis" برای استخراج اکسیژن، روشی موسوم به "electro-deoxidation" را پیشنهاد داده است. روش‌های مشابه این روش، در حال حاضر برای استخراج مواد معدنی از سنگ‌های روی زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این روش به جای گرفتن اکسیژن و ذخیره آن برای استفاده‌های بعدی، آن را به عنوان یک محصول جانبی استخراج می‌کند.


نوشته شده در   پنجشنبه 22 آبان 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode