ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 آبان 1399     |     کد : 194048

احتمال آماده شدن واکسن کووید-۱۹ دانشگاه آکسفورد قبل از کریسمس کم است

"اندرو پولارد" (Andrew Pollard)، سرپرست آزمایش‌های بالینی واکسن کووید-۱۹دانشگاه آکسفورد روز چهارشنبه گفت که احتمال کمی وجود دارد که واکسن آنها قبل از ۲۵ دسامبر آماده شود.

"اندرو پولارد" (Andrew Pollard)، سرپرست آزمایش‌های بالینی واکسن کووید-۱۹دانشگاه آکسفورد روز چهارشنبه گفت که احتمال کمی وجود دارد که واکسن آنها قبل از ۲۵ دسامبر آماده شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، این واکسن توسط دانشگاه آکسفورد و آسترازنکا تولید شده است. پولارد گفت: من خوش بین هستم که می‌توانیم قبل از پایان سال جاری آخرین مرحله از آزمایشات را انجام دهیم، اما احتمال کمی وجود دارد که واکسن تا کریسمس آماده شود."پاسکال سوریوت" (Pascal Soriot)، مدیر عامل آسترازنکا در ماه سپتامبر گفت که این شرکت ممکن است تا پایان سال جاری واکسن را عرضه کند.

هنوز هیچ واکسن کووید-۱۹ در انگلیس تایید نشده است، اما دو واکسن در مراحل آخر آزمایش بالینی قرار دارند: واکسن دانشگاه آکسفورد و دیگری واکسن شرکت آلمانی بایوان تک و شرکت دارویی پی فایزر در ایالات متحده. چندی پیش واکسن دانشگاه آکسفورد سبب ایجاد بیماری در دو فرد شده بود.

شرکت "آسترازنکا" چندی پیش گفت که آزمایشات جهانی از جمله آزمایشات بزرگ مرحله آخر این شرکت برای آزمایش واکسنی که توسعه داده به دلیل بیمار شدن غیرقابل توجیه یک شرکت کننده در مطالعه، متوقف شده است. آزمایشات واکسن آکسفورد پس از آنکه دو شرکت کننده(دو خانم انگلیسی) به طور متوالی "علائم عصبی غیرقابل توضیح" در آنها ایجاد شد، دو بار متوقف شد.

در دومین فردی که عوارض جانبی در آن ظاهر شد، گزارش شده بود که این بیماری میلیت عرضی است. میلیت عرضی یک سندرم التهابی است که بر نخاع تأثیر می‌گذارد و اغلب به دلیل عفونت‌های ویروسی ایجاد می‌شود و می تواند باعث فلج شدن شود. اولین توقف، در ماه جولای، به طور علنی اعلام نشد و پس از مشخص شدن اینکه داوطلب مبتلا به ام.اس است (بیماری ای که می‌تواند همان واکنش عصبی را ایجاد کند) آزمایش مجدداً آغاز شد.


نوشته شده در   جمعه 16 آبان 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode