ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 آبان 1399     |     کد : 194028

رهبر معظم انقلاب:

اهانت به پیامبر نشان دهنده ذات ظلمانی تمدن غرب است

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه اهانت به پیامبر نشان دهنده ذات ظلمانی تمدن غرب است، تاکیدکردند: اتحاد مسلمانان درمان بسیاری از دردهای امت اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه اهانت به پیامبر نشان دهنده ذات ظلمانی تمدن غرب است، تاکیدکردند: اتحاد مسلمانان درمان بسیاری از دردهای امت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، همزمان با هفدهم ربیع‌الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) بصورت تلویزیونی با مردم سخن گفتند.

محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

- تبریک عرض می‌کنم به ملت ایران و امت بزرگ اسلامی میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) را؛ عید بسیار بزرگی است و این عید بر همه ملت‌های مسلمان مبارک باشد. در مورد پیامبر اعظم در قرآن آیات بسیاری وجود دارد که برخی از آیات تناسب با وضع امروز بشر پیدا می‌کند.

- بشر امروز بیش از همیشه تاریخ دچار رنج است. نابرابری، جنگ، جنگ افروزی و ماده گرایی افراطی و استفاده از علم و فناوری برای سرکوب ملت‌ها نیز هست؛ وجود طواغیت همیشه بوده است اما امروز از فناوری و قدرت علم برای اعمال سرکوب استفاده می‌شود.

- آمریکا همان فرعون مصر است و در کشورهای دیگر وارد شده و تسلط پیدا کرده و جنگ ایجاد می‌کند؛ روح مکرم نبی اکرم از این رنج بشری امروز آزرده است و مثل یک پدر مهربان مشتاق است که بشر خوشبخت بشود.

- امروز دشمن اسلام، همین استکبار و صهیونیسم است. آخرین نمایش این معارضه همین نمایش زشتی است که در هفته گذشته در پاریس انجام شد. یک کاریکاتوریست یک غلطی کرده و یک کاریکاتوری علیه پیامبر کشیده است. این فقط انحراف یک هنرمند نیست که یک غلطی کرده بلکه پشت این کار تشکیلاتی وجود دارد و رئیس جمهور این کشور از این کار حمایت می‌کند. شما می‌گوئید کسی برای این ماجرا کشته شده است، خب شما برای کشته شدن این فرد اظهار تأسف کنید. چرا می‌آیید و این کاریکاتور را در ابعاد بزرگ پخش می‌کنید و از آن حمایت می‌کنید!؟

- در این ماجرا عبرتی وجود دارد و آن‌هم اینکه دولت فرانسه این ماجرا را به حقوق بشر مرتبط می‌کند و دولت این کشور خشن‌ترین و بدترین تروریست‌ها را در کشور خود جای داده، کسانی که ۱۷ هزار نفر از مردم عادی را در کشور ما کشتند و رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر را در ایران ترور کردند. آن وقت این افراد پناهشان در فرانسه است. همین دولت به گرگ خونخواری مثل صدام بیشترین کمک را کرد. نمی‌توانیم بگوییم از همه کشورها بیشتر کمک کرد، اما هواپیماها و جنگنده‌های جنگی را در اختیار آن گرگ خونخوار قرار داد و به آن کار افتخار کرد. دفاع از وحشیگری فرهنگی و عمل جنایتکارانه یک کاریکاتوریست، روی دیگر سکه حمایت از منافقین و حمایت از صدام است. برخورد این دولت با مردم خودش را هم در «شنبه‌های اعتراض» می‌توان دید که چگونه رفتار می‌کند و جالب است که این دولت ادعای حقوق بشر و آزادی دارد.

- اینها ادعا می‌کنند که اهل آزادی و حقوق بشر و اینها هستند. اهانت به قرآن و به پیامبر تاکنون چندبار تکرار شده و اینها نمی‌تواند به شرافت و جلالت پیامبر اکرم اندکی خدشه وارد کند؛ تمدن غرب واقعاً یک تمدن وحشی است که به مردم خود هم رحم نمی‌کند و شما امروز بعد از چند قرن وضع خجلت آور اخلاقی و عدالت و … را مشاهده می‌کنید. این کارها نشان دهنده ذات ظلمانی تمدن غرب است.

- امروز بیش از همیشه اهمیت این ابتکار امام راحل در نام گذاری هفته وحدت مشخص شده است؛ حوادثی که امروز اتفاق افتاده و اختلافات گوناگونی که میان کشورهای اسلامی به وجود آمده، مشخص می‌کند که چقدر اتحاد دنیای اسلام مهم است و عنصر ذی قیمتی است که اگر بود، بسیاری از این اتفاقات حادث نمی‌شد. دشمنان، مسئله فلسطین را با حرکت خائنانه عادی سازی روابط، کمرنگ کردند و باعث تاراج حقوق ملت فلسطین شدند؛ البته مسئله فلسطین پایان پذیر نیست، فلسطین، فلسطین خواهد شد و رژیم جعلی صهیونیستی نابود خواهد شد.

- اتحاد مسلمانان درمان بسیاری از دردهای امت اسلامی است و این جنگ فاجعه بار یمن حادثه کوچکی نیست و سعودی‌ها قساوت بزرگی را دارند از خود نشان می‌دهند.

- در مورد امریکا سیاست ما حساب شده و مشخص است و با رفت و آمد اشخاص تغییر پیدا نمی‌کند و امروز انتخابات آمریکا است اما در سیاست ما تاثیری ندارد.

- رئیس جمهوری که الان سر کار است، می‌گوید که این متقلبانه ترین انتخابات تاریخ آمریکاست. رقیبش هم می‌گوید که ترامپ قصد تقلب وسیع دارد و این دموکراسی آمریکایی است و نمونه‌ای از چهره کریه لیبرال دموکراسی آمریکا است. فرقی ندارد هر کدام انتخاب شوند؛ چرا که رژیم آمریکا به شدت دچار انحطاط سیاسی و اخلاقی و مدنی است.

- تنها راه برطرف کردن این دشمنی آن است که آنان را مایوس کنیم و نظام جمهوری اسلامی باید طرف مقابل را مایوس کند و ما باید قوی شویم. به مسئولان به صورت مکرر گفته ام که باید ابزارهای قدرت واقعی نه قدرت پوشالی تقویت شود که در این صورت دشمن مایوس می‌شود. البته مردم انصافاً خوب ایستادگی کردند و مشکلات را تحمل کردند.

- مسئولان باید در زمینه اقتصاد، امنیت و فرهنگ خود را تقویت کنند. در زمینه اقتصادی باید علاج را در داخل کشور پیدا کنیم اما به معنای قطع ارتباط با کشورها نیست؛ بلکه به این معناست که علاج در داخل کشور است و یکی از موارد آن افزایش تولید است. بسیاری از مشکلات کنونی ما ربطی به تحریم‌ها ندارد و بسیاری از گرانی‌های اخیر توجیهی ندارد و باید مسئولان با هماهنگی علاج کنند. جنس هست و چنانچه هماهنگی باشد بین دستگاه‌ها، این مشکل را می‌توانند حل کنند و همه این مسائل قابل کنترل است.

- کشور باید امنیت خارجی داشته باشد تا دشمن طمع نکند و این طور نیست که همه مشکلات با ساخت موشک حل می‌شود. باید مراقب نفوذ دشمن باشیم. باید فعالیت ما در بخش فرهنگی هوشمند باشد که اگر این کارها انجام شود، مشکلات حل می‌شود.

- شاهد جنگ بین آذربایجان و ارمنستان هستیم که حادثه تلخی است و باید هر چه زودتر تمام شود. دو طرف باید به مرزهای بین المللی تجاوز نکنند و تروریست‌ها هم نباید در نزدیکی مرزهای ما مستقر شوند. گزارش‌هایی در این زمینه وجود دارد که قطعاً با آنان برخورد خواهد شد.


نوشته شده در   سه شنبه 13 آبان 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode