ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 آبان 1399     |     کد : 193952

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو:

آثار معنوی وقف در جامعه فوق العاده است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس حمایت قوه مقننه را از اقدامات و فعالیت های سازمان اوقاف و امورخیریه اعلام‌کرد و گفت: آثار معنوی وقف در جامعه فوق العاده است.

ایسنا/آذربایجان شرقی :نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس حمایت قوه مقننه را از اقدامات و فعالیت های سازمان اوقاف و امورخیریه اعلام‌کرد و گفت: آثار معنوی وقف در جامعه فوق العاده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد رضا میر تاج الدینی در نشست تخصصی وقف که با حضور مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی و به میزبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه امامزادگان و موقوفات را در کل کشور به پایگاه های فرهنگی و اجتماعی تبدیل کرده و همواره مورد حمایت مجلس شورای اسلامی بوده و در این‌ مجلس نیز که مجلس انقلابی است، مورد حمایت خواهد بود

وی با بیان اینکه آثار معنوی وقف در جامعه فوق العاده است، ادامه داد: وقتی که وقف شکل می‌گیرد، بیانگر دین باوری و آخرت گرایی افراد است و هرچقدر وقف در جامعه نهادینه شود، گرایش دینی مردم زیاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آثار مادی وقف نیز همواره دیده شده است و آنچه که از اداره کل اوقاف استان انتظار داریم عبارت است از هدایت منافع مادی موقوفات به سمت مردم. به عبارتی باید منافع موقوفات برای مردم ملموس باشد تا گرایش به سمت بحث وقف نیز بیشتر شود و ار نظر تاریخی نیز وقف همیشه عامل توسعه بوده است.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: مسائل و ‌موارد گفته شده در این جلسه در مجلس شورای اسلامی با تقسیم کار در بین کمیسیون های مختلف مجلس، پیگیری می‌شود و بحث تشکیل فراکسیون وقف نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ در این نشست نمایندگان آذربایجان شرقی به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص موضوع وقف پرداخته و بر حل مشکلات این حوزه در شهرستان های استان تاکید کردند و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز به ارائه گزارش از عملکرد یک‌ساله این اداره کل پرداخت.


نوشته شده در   دوشنبه 5 آبان 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode