ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 مهر 1399     |     کد : 193902

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد

آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر کشور در تعداد سمن‌ها

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد جدید وزارت کشور در کیفی‌سازی سمن‌ها...

ایسنا/آذربایجان شرقی: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد جدید وزارت کشور در کیفی‌سازی سمن‌ها، گفت : خوشبختانه آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد سمن ها جزو استان های برتر کشور محسوب می شود و از لحاظ کیفی نیز عملکرد سمن های استان در بحران کرونا گویای همه چیز است.

بدر شکوهی در سومین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد استان در موج اول و دوم کرونا در کنار دستگاه های دولتی تلاش کردند تا آلام مردم را تسکین دهند و انتظار می رود در موج سوم نیز همچنان با قوت و قدرت بیش از پیش پای کار باشند.

دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان افزود: پویش احسان ماسک همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و با همکاری برخی از دستگاه ها پویش های مختلفی برای فرهنگ سازی و الزام مردم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط سمن ها در سطح استان در حال اجراست.

وی با اشاره به کاهش ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد استان در سال جاری به دلیل عدم راه‌اندازی سامانه جدید ثبت سمن‌ها در فرمانداری‌ها، گفت: با راه‌اندازی این سامانه و رفع برخی نواقص، سرعت رسیدگی به پرونده‌های سازمان‌های مردم‌نهاد افزایش یافته است.

شکوهی با تاکید بر ضرورت بسترسازی برای نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد در فرایند توسعه پایدار و تبیین و ترویج اهمیت تفکر مشارکت اجتماعی، بیان و انعکاس کارآمدی و اثربخشی فعالیت های ارزشمند تشکل های مردمی در حوزه های مختلف و واگذاری بخش های از امور به سازمان های مردم نهاد، افزود: ایجاد سازوکارهای لازم برای تحقق مشارکت اجتماعی و توانمندسازی گروه های هدف به منظور نقش آفرینی کنشگران اجتماعی در قالب سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه در جامعه مدرن معاصر امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر و حیاتی است.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، در این جلسه پروانه فعالیت دو سمن "مجمع ورزقانی های مقیم تبریز" و "انجمن سیمرغ توسعه و سلامت" به تصویب رسید.

همچنین پروانه فعالیت شش سازمان مردم نهاد دارای مجوز فعالیت از اداره کل ورزش و جوانان برای دریافت شناسنامه ملی مورد تایید قرار گرفت.


نوشته شده در   سه شنبه 29 مهر 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode