ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 28 شهريور 1399     |     کد : 193607

استاندار آذربایجان شرقی:

عشق به ائمه اطهار در اشعار استاد شهریار موج می‌زند

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهریار شاعری جهانی و متعلق به همه بشریت است و نباید او را محدود به یک منطقه کرد، گفت: عشق به ائمه اطهار در اشعار استاد شهریار موج می‌زند.

 استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهریار شاعری جهانی و متعلق به همه بشریت است و نباید او را محدود به یک منطقه کرد، گفت: عشق به ائمه اطهار در اشعار استاد شهریار موج می‌زند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در آئین بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب در مقبره‌الشعرای تبریز، اظهار داشت: دین‌داری، انس با قرآن و عشق به ائمه اطهار در شعر شهریار موج می‌زند.

وی با اشاره به اینکه مقبره‌الشعرای تبریز بیش از چهارصد سخنور و شاعر نامی را در قلب خود جای داده است، افزود: ملک الشعراها و شاعران بزرگ، سال‌های پایانی خود را در تبریز زندگی می‌کردند به این امید و آرزو که در مقبره‌الشعرا دفن شوند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: سرخاب جایی است که مولانا، پس از شوریدگی و دلباختگی به ساحت شمس تبریزی، وصیت می‌کند که بر مزار او، مشتی از خاک کوی سرخاب و مقبره الشعرا بریزند تا در روز بازپسین بر دست راست گیرد و ترنّم شمس سر دهد.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه اینجا تبریز و آذربایجان است که هر گاه جان ایران به سردی می‌گرایید، چون خورشیدی تابناک به آن گرمی می‌بخشید، گفت: در همه تحولات ایران و تاریخ مبارزات آزادی بخش، نظیر انقلاب مشروطیت و انقلاب اسلامی ایران، تبریز الهام‌بخش بوده و ایران مدیون آذربایجان است.

وی، قلب مردمان آذربایجان را مملو از عشق و ایمان دانست و گفت: تبریز اسطوره تاریخ است، از این رو استاد شهریار بعد از بی مهری‌ها، تصمیم می‌گیرد به شهر خود آمده و شهریار خود باشد.

پورمحمدی از برگزارکنندگان این مراسم باشکوه که باعث شدند در این شرایط کرونا، روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت مقام استاد شهریار در سکوت سپری نشود، قدردانی کرد.


نوشته شده در   جمعه 28 شهريور 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode