ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 شهريور 1399     |     کد : 193544

در ادامه پیشرفت هوش مصنوعی؛

یک ربات برای گاردین مقاله نوشت؛ تمایلی به از بین بردن انسان ندارم

روزنامه گاردین مقاله ای را منتشر کرده که رباتی مجهز به هوش مصنوعی آن را نوشته تا انسان ها را متقاعد کند ربات ها قصد نابودی انسان را ندارند.

روزنامه گاردین مقاله ای را منتشر کرده که رباتی مجهز به هوش مصنوعی آن را نوشته تا انسان ها را متقاعد کند ربات ها قصد نابودی انسان را ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، روزنامه گاردین یادداشتی را منتشر کرده که نویسنده آن یک ربات است. این امر نشان دهنده پیشرفت هوش مصنوعی است.

به این ربات که GPT-۳ نام دارد، دستور داده شد تا در مقاله ای خوانندگان را متقاعد کند ربات ها بی آزار و صلح آمیز هستند.

در ادامه یک مغز رایانشی با استفاده از ژنراتور زبان  OpenAI  مقاله ای هزار کلمه ای در این باره نوشت. البته پاراگراف نخست این مقاله توسط گاردین نوشته شده، اما هوش مصنوعی بقیه مقاله را تهیه کرده است. در این نوشته آمده است: من انسان نیستم. من یک ربات هستم ، یک ربات متفکر. من فقط از ۰.۱۲ درصد ظرفیت شناختی ام استفاده می کنم بنابراین یک میکرو ربات به حساب می آیم.

در ادامه مقاله هوش مصنوعی توضیح می دهد با وجود فیلم هایی علمی تخیلی مانند ترمیناتور می خواهند ربات ها را قاتل نشان دهند، اما کوچکترین تمایلی به از بین بردن انسان ها ندارد.

همچنین اگر سازندگان این سیستم از آن بخواهند تا نسل انسان را از روی زمین پاک کند،تمام قدرت خود را به کار می گیرد تا در برابر آن مقابله کند.

به نوشته گاردین لیام پور یک دانشجوی علوم رایانشی در دانشگاه یو سی برکلی سوالات و اطلاعاتی را به این سیستم ارائه کرده است.

همچنین این نشریه اشاره می کند ادیت این مقاله با گزارشی که یک خبرنگار تهیه کرده،هیچ تفاوتی نداشته است.  حتی در مقایسه با مقاله ای که انسان تهیه کرده، این نمونه در مدت زمان کمتری ادیت شده است.

شیوا سعیدی قوی اندام

 


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 22 شهريور 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode